آشنایی با علائم سنگ کلیه عفونی

به گزارش یزد بلاگ، فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی بزرگسالان گفت: تب و لرز، سوزش، بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار، سوزش و درد در کلیه ها از علائم عفونت ناشی از سنگ کلیه است.

آشنایی با علائم سنگ کلیه عفونی

به گزارش خبرنگاران، حسن ارگانی، فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی در تبادل نظر با فارس با اشاره به روش های معمول در جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه گفت: با مصرف آب و مایعات زیاد و مصرف کم نمک و پروتئین های حیوانی می توان از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کرد.

وی اضافه نمود: به کسانیکه مستعد سنگ کلیه هستند توصیه می گردد: روزانه حداقل 10 لیوان آب مصرف نمایند و اشخاصی که مستعد نیستند فقط در حد برطرف تشنگی آب بنوشند.

فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی عظیمسالان تاکید نمود: مصرف آب زیاد در کسانیکه کراتینین خوب دارند و اختلال کارکرد کلیه ندارند مسئله ای ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه معمولا بیماری کلیه خاموش است، گفت: معمولا کلیه ها به صورت پیش رونده درد و سوزش ندارند و معمولا وقتی بیماری در افراد پیشرفت می نماید به پزشک مراجعه می نمایند. پزشکان از علائم جانبی آن مثل فشار خون بالا، ورم و مرض قند به وجود بیماری مشکوک و معاینات و آزمایشات لازم را به عمل می آورند.

ارگانی در ادامه این تبادل نظر گفت: فیبروز بافت کلیه توسط پاتولوژی تشخیص داده می گردد و قابل تشخیص با معاینات معمولی نیست.

وی درباره علائم سنگ کلیه عفونی در بدن گفت: تب و لرز، سوزش، بوی بد، تکرر و تغییر رنگ ادرار، سوزش و درد در کلیه ها از علائم عفونت ناشی از سنگ کلیه است.

فوق تخصص بیماران کلیه و نفرولوژی عظیمسالان در خاتمه این تبادل نظر تاکید نمود: بهترین کار پیشگیری از سنگ کلیه است. باید مراقب باشیم جلوی عظیم تر شدن سنگ کلیه و ایجاد سنگ های جدید گرفته گردد. رژیم غذایی سالم و مصرف داروهای توصیه پزشک از عظیم شدن سنگ کلیه و یا ایجاد سنگ های جدید جلوگیری می نماید. استرس هم در این بین مخرب است اما هنوز نقش آن در عظیم شدن سنگ کلیه معین نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3114

به "آشنایی با علائم سنگ کلیه عفونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با علائم سنگ کلیه عفونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید