آغاز به کار ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای نمونه گیری ازورزشکاران

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، از اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور، فعالیت های ورزشی در تمام فدراسیون ها برای برگزای مسابقه یا اردوی تمرینی لغو شد.

آغاز به کار ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای نمونه گیری ازورزشکاران

بدین ترتیب برنامه های ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) برای نمونه گیری از ورزشکاران هم به خودی ِخود منتفی شد اما حالا قرار است با از سرگیری فعالیت های ورزشی و بعد از 4 ماه، این بخش از برنامه های نادو مجدداً پیگیری شود.

رضا سعیدی سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در مصاحبه با خبرنگاران در این زمینه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، افسران نادو هیچ اقدامی برای تست دوپینگ نداشتند چون اصلاً اردو و تمرینی در جریان نبود اما حالا با بازگشایی اماکن ورزشی و به دنبال آن آغاز تدریجی اردوها و مسابقات رشته های مختلف مجدد نمونه گیری از ورزشکاران آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه لیگ برتر فوتبال از امروز چهارشنبه با برگزاری یک دیدار معوقه از هفته هفدهم از سر گرفته می شود و از اوایل هفته آینده هم این رقابت ها وارد هفته های جدید می شود، شرح داد: فعالیت های نادو برای نمونه گیری از ورزشکاران هم از روزهای پایانی همین هفته آغاز می شود. ماموران ما مانند گذشته به صورت سرزده در محل برگزاری دیدارها یا تمرینات ورزشکاران رشته های مختلف حاضر شده و از آنها نمونه گیری می کنند.

سخنگوی نادو همچنین با یادآوری اینکه برخی ورزشکاران ایران جزو ورزشکارانی هستند که تحت نظارت آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) قرار دارند، خاطرنشان کرد: این ورزشکاران ملزم به اعلام دقیق موقعیت مکانی و زمانی به وادا هستند چراکه ماموران این نهاد بین المللی در مقاطع زمانی مختلف و به صورت سرزده اقدام به نمونه گیری از این دسته ورزشکاران می کنند. البته در این شرایط کرونایی، دریافت تست دوپینگ از این ورزشکاران به نادوی کشورها سپرده شده است.

سعیدی تاکید کرد: اینگونه مقرر شده که نادو نمونه گیری از این دسته ورزشکاران که اطلاعات آنها در سامانه آدامز ثبت شده را طبق دستورالعمل های وادا انجام بگیرد. بنابراین این دسته ورزشکاران آماده باشند تا طی ماه های آینده ماموران نادو در زمان ها و مکان های مختلف حتی خارج از تمرین و اردو و مسابقه از آنها نمونه گیری کند. بعضاً هم این اقدام چندبار تکرار خواهد شد چراکه ملزم به تبعیت از دستورالعمل وادا هستیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1647

به "آغاز به کار ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای نمونه گیری ازورزشکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار ستاد ملی مبارزه با دوپینگ برای نمونه گیری ازورزشکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید