آمریکا صادرات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرد

به گزارش یزد بلاگ، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که واشنگتن صادرات تجهیزات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرده و قصد دارد محدودیت های تجاری بیشتر را علیه آن اعمال کند.

آمریکا صادرات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا دیروز، دوشنبه گفت که اقدام چین در نقض آزادی های هنگ کنگ، باعث شده که در سیاست های خود در قبال این منطقه تجدیدنظر کنیم.

وی گفت: می خواهیم به صادرات تولیدات و تجهیزات دفاعی که وزارت خارجه روی آن نظارت دارد و همچنین صادرات تکنولوژی های مهم که کاربرد دوگانه دارند و وزارت تجارت و بازرگانی بر آن نظارت دارد، سرانجام دهیم.

سنای آمریکا روز پنجشنبه با تصویب لایحه ای گفت که افراد و شرکت هایی که از مواضع چین در قبال هنگ کنگ حمایت می کنند، تحریم خواهند شد.

مجلس سنای آمریکا تحریم ها علیه بانک هایی را تصویب کرده که با مقامات چینی دخیل در قانون امنیت ملی هنگ کنگ باشند.

لی جیان ژائو سخنگوی وزارت خارجه چین نیز دیروز دوشنبه به وقت تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران به مصوبه های تازه مجلس سنای آمریکا در زمینه هنگ کنگ واکنش نشان داد و گفت:طرح خودمختاری هنگ کنگ که به تصویب سنای آمریکا رسیده، کاغذ پاره ای بیش نیست.

طی چند ماه اخیر تنش میان آمریکا و چین به بهانه های مختلف افزایش یافته است. اوایل ماه جاری میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مصوبه ای را امضا و آن را قانونی کرد که قانون حقوق بشر اویغور 2020 نام دارد و هدف آن تحریم مقامات چینی است که واشنگتن مدعی است در سرکوب اقلیت مسلمانان اویغور دخیل هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1578

به "آمریکا صادرات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا صادرات دفاعی خود به هنگ کنگ را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید