اخبار کرونا در چند خط؛ فروش داروی تقلبی کرونا در آمریکا

به گزارش یزد بلاگ، همانطور که پیش بینی می شد شمار مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا از مرز 22 میلیون نفر گذشت. شمار قربانیان هم از عدد 777 هزار نفر عبور نموده است.

اخبار کرونا در چند خط؛ فروش داروی تقلبی کرونا در آمریکا

به گزارش خبرنگاران ، آنچه در ادامه می آید مرور اخبار کرونایی جهان در چند خط است:

*وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت که شرکت مستقر در آمریکا به نام Plasma Technologies LLC قراردادی با این با وزارتخانه بسته تا روی تکنولوژی های پلاسمای کاهش نیافته کرونا برای درمان این بیماری کار کند.

*آردن نخست وزیر نیوزیلند اظهارنظر ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر وحشتناک بودن اوضاع شیوع کرونا در نیوزیلند را مورد انتقاد قرار داد و گفت: فکر نمی کنم بین شیوع فعلی نیوزلند و ده ها هزار موردی که روزانه در ایالات متحده مشاهده می گرددمقایسه ای وجود داشته باشد.

*برای کره جنوبی هفته بسیار سختی پیش بینی می گردد. دولت این کشور هشدار داد که شیوع کرونا در هفته پیش رو وارد مرحله بسیار سختی می گردد. 264 مورد جدید ابتلا دراین کشور طی 24 ساعت اخیر ثبت شده است. دولت این کشور به منظور قطع زنجیره انتقال مرخصی دو هفته ای به تمام نیروهای نظامی خود داده است.

*ووهان چین به عنوان نخستین شهری که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا نهاده شد قرار است یک رویداد تفریحی داشته باشد که به شدت باعث نگرانی کارشناسان بهداشت و اپیدمیولوژیست ها شده است. قرار است هزاران نفر برای یک جشنواره موسیقی الکترونیک در یک پارک آبی جمع شوند که می تواند عامل بسیار مهمی برای شیوع مجدد کرونا در این شهر باشد.

*سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا نسبت به فروش داروی تقلبی درمان ویروس کرونا در این کشور هشدار داد.

*دانش آموزان سه مدرسه در فلوریدای آمریکا پس از مثبت شدن تست کرونایشان به مدت یک هفته در مدارس خود قرنطینه می شوند.

*ژاپن ابتلای 640 ژاپنی دیگر به ویروس کرونا طی 24 ساعت اخیر را تایید کرد.

*کشور مکزیک نیز همچنان یکی از وخیم ترین شرایط کرونایی در سراسر جهان را دارد. 3 هزار و 500 نفر دیگر در این کشور مبتلا به کرونا شدند. شمار درگذشتگان مکزیکی به بیش از 57 هزار نفر رسیده است.

*هزاران آرژانتینی در بوینس آیرس پایتخت این کشور در اعتراض به سوءمدیریت مقامات این کشور در مواجهه با ویروس کرونا و همچنین مسائل مالی به خیابان ریختند و تظاهرات کردند. 299 هزار و 126 نفر در این کشور مبتلا به کرونا هستند و 5 هزار و 814 تن نیز جان باخته اند.

*آنتونی فاوسی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا می گوید اثرات طولانی مدت کووید 19 به ویژه در جوانان واقعاً مشکل ساز است.

*نتایج عجیب یک سری تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که ابتلای بعضی از بچه ها به کووید19 در مواردی ممکن است منجر به این گردد که مبتلا به دیابت نوع یک شوند. هنوز جزئیات جدیدی از این تحقیقات منتشر نشده است و موارد بیشتری در این تحقیقات باید به صورت مستند ارائه گردد.

*نتایج نگران کننده یک سری تحقیقات دیگر نشان داد استرس ناشی از ویروس کرونا ممکن است منجر به این گردد که مادران باردار، نوزادانی کوچک و نارس به جهان بیاورند.

*محققان دریافتند که موارد حاد از ابتلا به ویروس کرونا باعث اختلال خودایمنی نادر و ضعیف در عضلات می گردد. بیماران پس از ایجاد تب های مربوط به کرونا تا حدود یک هفته علائمی مانند افتادگی پلک ها و مشکل در بلع را نشان می دهند.

*فردی که ماسک ندارد و عطسه و سرفه می نماید در مقایسه با فردی که ماسک دارد و عطسه و سرفه می نماید، 10 هزار برابر بیشتر قطرات آلوده به ویروس کرونا را در محیط پراکنده می نماید.

* مطالعات نشان می دهد که میلیون ها نفر از افرادی که از کرونا بهبود یافته اند ، حداقل تا سه ماه در برابر ابتلای آن مصونیت دارند.

*اقلیت های آمریکایی که مبتلا به کرونا هستند در مقایسه با سهم خود از جمعیت ایالت ها ، با نرخ بسیار بیشتری در بیمارستان بستری می شوند.

محققان دریافتند که در 12 ایالت ، اختلافات قابل توجهی در شیوع کرونا COVID-19 در بین سیاه پوستان ، اسپانیایی ها و بومیان آمریکایی مشاهده شده است. به عنوان مثال ، در اوهایو ، تقریباً یک سوم کل افرادی که به این ویروس مبتلا شده اند آفریقایی آمریکایی بودند با وجود این که کمتر از یک پنجم جمعیت ایالت را تشکیل می دادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2029

به "اخبار کرونا در چند خط؛ فروش داروی تقلبی کرونا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط؛ فروش داروی تقلبی کرونا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید