اراضی عباس آباد میزبان اهالی آدینه بازار پروانه شد

به گزارش یزد بلاگ، شهر: آدینه بازار پروانه از این به بعد با حمایت شهرداری تهران در اراضی عباس آباد برگزار می گردد.

اراضی عباس آباد میزبان اهالی آدینه بازار پروانه شد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش شهر، سیدمحمد حسین حجازی - مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد - در مراسم بازگشایی آدینه بازار پروانه در مجموعه گردشگری عباس آباد گفت: اراضی عباس آباد وظیفه ای در حیات مدنی و مسئولیت اجتماعی دارد در مدیریت جدید شهری تهران با رویکردی که جناب آقای حناچی داشتند توانستیم این حمایت ها را در اراضی عباس آباد ایجاد کنیم.

حجازی گفت: بازگشایی آدینه بازار پروانه یک دغدغه جدی بود و با نگاه حمایتی از کسب و کار و با فضای این که بتوانیم یک نگاه جدید را به بازار هنر داشته باشیم از این حیث کوشش کردیم این بازار را که صندلی کسب و کارهای خرد بوده است، این جا برپا کنیم. البته همه این افرادی که این جا فعال هستند صرفا از اقشار محروم جامعه نیستند بلکه ما هنرمندانی داریم که علاقه شان این آدینه بازار است تا بتوانند بساط خود را پهن و مشتری خود را پیدا نمایند.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد اضافه کرد: وقتی از سوی مدیران شهری این ایده با ما مطرح شد، از نمایندگان آدینه بازار دعوت کردیم که این جا را ببینند و در نهایت قرار شد باغ هنر را به به این دوستان اختصاص دهیم.

از امامزاده سیداسماعیل تا تپه های عباس آباد

احمد مسجد جامعی در مراسم بازگشایی آدینه بازار پروانه گفت: در قلب تهران زمانی که روستا بود، جایی به نام امام زاده اسماعیل بود که قدیمی ترین اشیاء تهران آنجا خرید و فروش میشد و امروز هم قدیمی ترین شئ در تهران که یک در است آنجا واقع شده است. در پیرامون آن میدانی به نام میدان سید اسماعیل بود که محل عرضه اجناس عتیقه بود و به نحو ویژه ای موجب فعالیت های هنری هم شد. مثلا کسی از اشیای نفیس خانه اش چیزی عرضه می کرد و بعضی آن را تبدیل به چیز دیگری می کردند و کار هنری انجام می دادند و آن را کامل می کردند و به این ترتیب یک هنر ترکیبی عرضه می کردند.

او اضافه کرد: آنجا هنرمندان هم مشابه آنچه عرضه شده بود را می ساختند و ادامه این فرایند بود که فضاهای عرضه این آثار در خیابان منوچهری را فراهم کرد.

او به آدینه بازار پاساژ پروانه اشاره نمود و گفت: باید پاساژ پروانه را به حرکتی به اسم پروانه تبدیل کنیم و یک نهادی به این نام تشکیل بدهیم. آن انگشتر فروشی و عصا فروشی های اطراف پاساژ پروانه را هم می توان ساماندهی کرد.

او در انتها گفت: در پاساژ پروانه اتفاق بزرگی افتاده است و هنرمندان ما هنر با کیفیت و قابل عرضه ای ارائه کردند. این را می توانیم به نهادی برای حمایت از هنر ملی در چارچوب شهر تبدیل کنیم.

فعالیت 1200 نفر در آدینه بازار پروانه

شهرناز سالاری، نماینده فعالان آدینه بازار پروانه آیین بازگشایی آدینه بازار پروانه گفت: آدینه بازار تهران از زمانی آغاز شد که تعدادی از عتیقه فروشان در کوچه های تکیه دولت آغاز به کار کردند بعدها این افراد برای ساماندهی به پارکینگ ناصرخسرو منتقل شدند آنجا هم برای مدتی تعطیل و بعد به پارکینگ پروانه منتقل شد.

او اضافه کرد: پارکینگ قدمت 20 ساله داشت و شد آدینه بازار پارکینگ پروانه شد. زمانی این آدینه یازار برند شد که از هنرمندان و کارآفرینان در آن فعال بودند و 1200 نفر آنجا کار و کارهای دستی خودشان را عرضه کردند. با این اتفاق هنر در این بازار احیا شد و قدمت یافت.

سالاری ادامه داد: در این بازار همه فعالان ضعیف نبودند بلکه توانمندانی هم بودند در حقیقت آنجا بستری بود که می توانستند کالای شان را عرضه نمایند.آدینه بازار به خاطر شرایط کرونایی و بعضی مسائل دیگر بسته شده بود و با شرایط مالی سختی که همه آن را می دانیم در این شرایط مالی فعالان آدینه بازار تحت فشار قرار گرفتند تا این که با همت شهرداری تهران و اعضای شورای شهردوباره شکل گرفت و امیدوارم بتوانیم پروانه را در این جا با یاری شما بزرگان احیا کنیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3177

به "اراضی عباس آباد میزبان اهالی آدینه بازار پروانه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراضی عباس آباد میزبان اهالی آدینه بازار پروانه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید