اعلام جزئیات واردات کالاهای اساسی توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان و پیله وران

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - بر اساس بخشنامه مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه، واردات کالاهای اساسی توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تأیید منشأ ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر می باشد.

اعلام جزئیات واردات کالاهای اساسی توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان و پیله وران

در بخشنامه علی وکیلی مدیرکل گمرک آمده است، پیرو بخشنامه 1545791 مورخ 1399/12/27 و در اجرای تبصره ذیل ماده 4 قانون مقررات صادرات و واردات، به پیوست نامه شماره 60/27607 مورخ 1400/1/18 دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه تصویب نامه شماره 155269/ت59597 مورخ 99/12/26 هیئت محترم وزیران در مورد واردات کالاهای اساسی، ضروری و میوه توسط شرکت های تعاونی مرزنشینان و پیله وران به وسیله بازارچه های آن استان جهت آگاهی و اقدام لازم ارسال می شود.

یک ـ ترخیص کالاهای مذکور منوط به اخذ کلیه مجوزهای قانونی و مقرراتی بوده و حسب مورد صرفاً از ارائه گواهی جی ام پی (GMP) برای عرضه در شبکه توزیع کشور معاف می باشد.

دو ـ واردات از محل مصوبه یادشده خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تأیید منشأ ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر می باشد.

سه ـ ارز حاصل از صادرات این رویه از محل صادرات سال های 97 الی 99 بوده و واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشینان به سایر پیله وران و شرکت های تعاونی مرزنشین مجاز می باشد.

بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل سایر مقررات و در اجرای تصویب نامه مذکور اقدامات قانونی لازم معمول و نسبت به حسن اجرای این بخشنامه تمهیدات مقتضی را اعمال کنند. در ضمنً این بخشنامه مربوط به فعالیت های اجرایی گمرکات مستقر در بازارچه های مرزی کشور بوده و برای سایر گمرکات محترم صرفاً جهت اطلاع رسانی و نظارت کافی ابلاغ شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3796

به "اعلام جزئیات واردات کالاهای اساسی توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان و پیله وران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جزئیات واردات کالاهای اساسی توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان و پیله وران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید