افراد زیر 40 سال چه نوع واکسنی بزنند؟

به گزارش یزد بلاگ، ایرنا/ این در حالی است که طبق اعلام این کمیته پزشکی، این مساله نباید در فرایند واکسیناسیون کشور خللی ایجاد کند و افراد زیر 40 سال که دوز اول واکسن آسترازنکا را زده و دچار عارضه نشده اند، می توانند دوز دوم را هم دریافت نمایند. این کمیته خاطر نشان نموده که مزایای واکسن آسترازنکا همچنان نسبت به خطرات آن بیشتر است.

افراد زیر 40 سال چه نوع واکسنی بزنند؟

کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس پیشتر به علت نگرانی از عارضه ترومبوز توصیه نموده بود که افراد زیر 30 سال واکسن آسترازنکا تزریق نکنند. آمارها در انگلیس نشان می دهد که تا به امروز 242 نفر از بین 28 میلیون نفری که واکسن آسترازنکا زده اند، دچار عارضه ترومبوز یا لختگی خون شده اند.

آنالیز دقیق تر آمارها حاکی است که از هر یک میلیون فرد بالای 40 سال که واکسن آسترازنکا زده اند، 10.1 نفر دچار ترومبوز شده اما این اندازه در بین افراد 30 تا 39 سال 17.4 نفر بوده است.

ترومبوز یا لختگی خون به وضعیتی گفته می گردد که یک لخته در داخل عروق سالم تحت شرایطی خاص ایجاد گردد و بتواند مانع جریان خون در عروق گردد. ترومبوسیتوپنی یا کمبود پلاکت خون وضعیتی است که در آن تعداد پلاکت های خون کاهش می یابد و فرد مستعد خونریزی می گردد.

نگرانی ها از ترومبوز و واکسن آسترازنکا در ماه های اخیر سرخط خبرها قرار گرفته و باعث شد که بیش از دوازده کشور اروپایی دو ماه پیش به طور موقت استفاده از این واکسن را به حالت تعلیق درآورند.

وزارت بهداشت انگلیس با صدور بیانیه ای واکسن آسترازنکا را همچنان ایمن توصیف و در عین حال گفت که طبق توصیه کمیته واکسیناسیون، این ماده را به افراد زیر 40 سال تزریق نخواهد کرد.

بر اساس این بیانیه تا به امروز بالای 50 میلیون نفر در انگلیس واکسن کرونا زده اند و آمار پایین مبتلایان به این ویروس اجازه می دهد که بدون خروج از برنامه دولت برای واکسیناسیون تمام جمعیت بزرگسال کشور تا سرانجام 31 ژوئیه، این اقدام پیش گیرانه را مدنظر قرار دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4231

به "افراد زیر 40 سال چه نوع واکسنی بزنند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد زیر 40 سال چه نوع واکسنی بزنند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید