افزایش اشتغال با احیای طرح های اقتصادی در فرابورس

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حجت اسماعیل زاده درباره دستورالعملی برای احیای صنایع و طرح های مالی کشور افزود: دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضه شرکت های پروژه، بدین گونه است که تامین مالی این شرکت ها در قالب پروژه تامین شود.

افزایش اشتغال با احیای طرح های اقتصادی در فرابورس

وی ادامه داد: هر شرکتی که حائز شرایط دستورالعمل است در قالب پروژه، درخواست خود را به فرابورس ارسال می کند و پس از بررسی و طی کردن راستا پذیرش، عرضه آن فراهم می شود.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه بر اساس آمار 77 هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد گفت: برای طرح های نیمه تمام فضایی برای تامین اقتصادی فراهم می شود تا این طرح ها به بهره برداری برسند و در صورت بهره برداری، باعث ایجاد 2.5 میلیون شغل در کشور می شود.

معاون پذیرش فرابورس ایران افزود: دستورالعمل احیای صنایع و طرح های اقتصادی کشور، سرمایه های خرد و اندک سرمایه گذاران را در قالب بازار سرمایه، به کار می گیرد و بعد از پذیره نویسی، با پیشرفت طرح ها، سود خوبی نصیب سرمایه گذاران می کند.

وی شرح داد: کارگروه مشترکی با معاونت وزارت صمت ایجاد کرده ایم و داوطلبانه در حال رصد این طرح ها هستیم، زیرا قرار است مردم با سرمایه های خرد در این شرکت ها شریک شوند.

اسماعیل زاده افزود: برای اینکه اعتماد مردم ایجاد شود، ناظر فنی و ناظر اقتصادی طرح ها معین شده است و صاحبان اولیه طرح، قبل از بهره برداری اجازه فروش سهم خود را ندارند.

وی ادامه داد: اگر در بازه زمانی سالانه، درصد پیشرفت طرح با برنامه های اولیه مطابقت نداشت و طرح با مشکل روبرو شد، موسس معتهد است تا سرمایه مردم را برگردانند و حداقل سود بانکی را برای سرمایه گذار فراهم کند.

اسماعیل زاده گفت: شرکت های پروژه ای، ممکن است به درجه ای از تکامل رسیده و ریسک کمتری داشته باشند این شرکت ها حائز اهمیت و دارای شرایط پذیرش هستند اگر شرایط را نداشتند در بازار در قالب بازار سوم پذیره نویسی می شوند.

منبع: صداوسیما

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4463

به "افزایش اشتغال با احیای طرح های اقتصادی در فرابورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اشتغال با احیای طرح های اقتصادی در فرابورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید