افسانه بایگان کانون محبت را راه اندازی کرد

به گزارش یزد بلاگ، افسانه بایگان با راه اندازی خیریه ای با نام کانون محبت میخواهد دانش آموزانی که به دلیل مسائل اقتصادی امکان تحصیل ندارند را شناسایی نموده و کمک رساند.

افسانه بایگان کانون محبت را راه اندازی کرد

فارس/ افسانه بایگان که به تازگی خیریه ای با نام کانون محبت راه اندازی نموده است، درباره دلایل این رویکرد خود اعلام کرد: اوایل زمستان سال جاری به وسیله یکی از دوستانم که مدیر مدرسه ای در یک روستا است در جریان قرار گرفتم که این مدرسه شبانه روزی 80 دانش آموز داشته اما به دلیل مسائل معیشتی و رفت و آمد و یک سری مسائل خانوادگی و شخصی به 30 نفر تقلیل پیدا نموده اند و بقیه درس را رها نموده و برای گذران زندگی خود و خانواده شان از تحصیل صرف نظر نموده و به نوعی مشغول کار هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مسائلی که در مدرسه آن روستا با آن روبرو شده بود، گفت: متوجه شدیم که کلاس های آموزشی این مدرسه با کمبود گازوییل و مسائل تجهیزات شوفاژخانه روبه رو است. همچنین سلف سرویسی که باید در آنجا غذا می خوردند نیاز به بازسازی داشت. در این مدت توانستم تجهیزات فنی شوفاژخانه را تعمیر و راه اندازی کنیم و سیستم غذایی آنها را درست نموده و به یک چرخه مناسبی برسانیم.

بایگان با بیان اینکه در میان این بچه ها دانش آموزانی هستند که معدل بالای 18 و استعدادهای خیلی خاصی دارند، گفت: بعضی از آنها دچار مسائل خانوادگی هستند و از نظر معیشتی مشکل دارند. بخشی از دلایل رفتن این بچه ها از مدرسه مسائل شخصی بوده اما سرما و بی غذایی و مسافتی که از روستای محل سکونتشان تا مدرسه باید طی نمایند، موجب شده به مرور تعداد بسیار زیادی از این دانش آموزان مدرسه را ترک نموده اند.

این بازیگرعنوان داد: در حال حاضر با تامین مقداری گازوییل و تعمیر تجهیزات گرمایشی کلاس ها بازگشایی شده، سیستم و برنامه غذایی شان را تغییر دادیم و آنچه مناسب نوجوان در سن رشد است و به آن نیاز دارد به برنامه غذایی اضافه کردیم ولی برای ادامه راه نیاز به حامی داریم؛ کسانی که بیایند و بتوانند این بچه ها را حتی تا مقطع دکترا همراهی نمایند. بایگان در ادامه اطلاع داد: ما همچنین در حال آماده سازی فیلم مستندی از این سفرها هستیم که امیدواریم به زودی بتوانیم آن را به دست حامیان و همراهانمان برسانیم.

بایگان در سرانجام اعلام کرد: به غیر از مورد آن روستا ما فعلا در حال شناسایی چهل مورد دیگر در جاده تهران مشهد هستیم که شرایط سخت و عجیبی دارند و به دلایلی مثل بد سرپرستی، اعتیاد والدین، ابتلا به بیماری های سخت و... ممکن است از تحصیل باز بمانند.ما همچنین در سفرهایمان و نزدیک شدن به بچه ها متوجه شدیم که برای ایجاد فضایی سلامت و امن و بی دغدغه نمی توانیم نسبت به مسائلی که خانواده شان دچار آنها هستند بی تفاوت بمانیم، لذا در بسیاری موارد به غیر از خودمان از موسسه های ذیربط و کمپین های مختلف یاری گرفته ایم که از همه عزیزان همراه ممنونم و امیدوارم کانون محبت که با شعله حیات یک شمع زندگی خود را شروع نموده با همدلی هموطنان مهربان و اندیشمندم به خورشیدی فروزان بدل گردد.

مجله اینترنتی خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: setare.com
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2556

به "افسانه بایگان کانون محبت را راه اندازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسانه بایگان کانون محبت را راه اندازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید