با رعایت این 4 نکته ساده بدقلقی های بچه ها را به حداقل برسانیم

به گزارش یزد بلاگ، گاهی اوقات در مهمانی ها و دورهمی ها به همه خوش می گذرد به جز بچه ها، به خصوص بچه های 3 الی 5 ساله. صدا های جیع و گریه بچه ها خیلی زود ما را نگران و اگر ادامه دار باشد عصبی می نماید.

با رعایت این 4 نکته ساده بدقلقی های بچه ها را به حداقل برسانیم

شاید کودک شما با رعایت یکی از نکات زیر آرام گردد و دیگر نه خودش و نه شما را اذیت کند. ایرنا زندگی با یادآوری نکاتی، به شما این امکان را می دهد که از کلافگی بچه ها بکاهید.

به گزارش ، گاهی اوقات ما بزرگسالان به قدری درگیر کاری می شویم که حتی یادمان می رود وعده غذایی را سر وقت بخوریم. این از یاد بردن وعده غذایی برای ما با شیطنت بچه ها در هنگام بازی یکسان است و در آخر هر دو گرسنه هستیم. این گرسنگی و افت قند خون، دلیل اصلی ضعف اعصاب در بزرگسالان و در بچه ها است. بازی کردن های کودک خارج از حوصله ما می گردد و قهر کردن همبازی کودک مان، فرزندمان را به سر حد ناراحتی و عصبانیت می کشد. پیش از هر کاری به فکر غذا های اصلی برای همه اعضای خانواده و سپس به فکر اسنک یا میان وعده برای کودک. این میان وعده می تواند مانند میوه، نوشیدنی و غذای مورد علاقه او باشد.

مدیتیشن به معنای یادآوری آرامش برای جسم و روح است. مدیتیشن روی کارکرد مغز اثر مثبتی دارد و می تواند خود و فرزندانتان را آرام و صبور نگاه دارد. مدیتیشن برای بچه ها به سبک متفاوتی انجام پذیر است که بر ما هم اثر های مثبتی دارند. وقتی می خواهید با او حرف بزنید دست او را بگیرید یا او را بغل کنید، جملاتی تحسین برانگیز به او بگویید و بگویید که خیلی از داشتنش راضی هستید و در آخر، هرگز احساسات خشم و استرس خود را به بچه ها وارد نکنید و جلوی او از این گونه مسائل صحبت نکنید.

خودتان یاد بگیرید و به بچه ها یاد بدهید که وقتی عصبانی و ناراحت شدند 3 نفس عمیق بکشند. این نفس های عمیق ما را از رفتار ها تکانه ای دور می نمایند و به بچه ها مان صبر را یاد می دهد. باعث می گردد دوباره روی کاری که می خواستیم انجام بدهیم فکر کنیم شاید در همین 3 ثانیه منصرف شدیم و راه بهتری را جایگزین کردیم. این تمرین اگر از دوران کودکی به بچه ها آموزش داده گردد در بزرگسالی فرزندانی صبوری خواهیم داشت که تعداد انتخاب های خوب شان بیشتر از انتخاب های بد است.

بعضی از بچه ها در کل ناآرام و حساس هستند، در این صورت شما باید حواس تان باشد که اسباب بازی یا خوراکی مورد علاقه و چیزی که در بیشتر مواقع او را آرام می نماید را همیشه همراه داشته باشید تا در مواقع احتیاج از آن بهره ببرید؛ اما نگذارید که کودک از ترفند شما خبردار گردد. این به معنای باج دادن یا لوس بار آوردن نیست؛ بلکه با این کار شما او را از گریه کردن و حرص خوردن بیش از حد نجات می دهید که به مراتب اثرات منفی تری دارد. در بسیاری از بچه ها هنگام گریه و جیغ، فتق پاره می گردد و احتیاج به عمل جراحی دارند.

منبع: ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1138

به "با رعایت این 4 نکته ساده بدقلقی های بچه ها را به حداقل برسانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رعایت این 4 نکته ساده بدقلقی های بچه ها را به حداقل برسانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید