تکذیب کسری بودجه 180 هزار میلیارد تومانی توسط وزیر اقتصاد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران: کسری بودجه 180 هزار میلیارد تومانی اعلام شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس درست نیست زیرا این کسری زمانی انجام می گردد که هزینه ها بر منابع و درآمدها پیشی گرفته باشد.

تکذیب کسری بودجه 180 هزار میلیارد تومانی توسط وزیر اقتصاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، فرهاد دژپسند روز سه شنبه در واکنش به اعلام مرکز پژوهش های مجلس درباره کسری 180 هزار میلیارد تومانی بودجه در امسال اظهارداشت: عبارت کسری بودجه درست نیست زیرا این کسری زمانی انجام می گردد که هزینه ها بر منابع و درآمدها پیشی گرفته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: اکنون در ابتدای سال قرار داریم و تنها پیش بینی عدم تحقق مطرح است و براساس پیش بینی ما عدد اعلامی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی صحیح نیست.

دژپسند تاکید نمود: برآورد ما نسبت به عدم تحقق درآمدها طی امسال آن هم در بدبینانه ترین شرایط 140 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

لزوما مولدسازی تبدیل به منابعی بودجه ای نمی گردد

دژپسند توضیح داد: جای عدم تحقق در منابع مصوبات بودجه مانند مالیات و واگذاری ها صورت خواهد گرفت و ما کوشش داریم حداکثر تحقق انجام گردد اما در صورت عدم تحقق می توانیم به وسیله فروش اوراق این کسری بودجه را جبران کنیم.

وی با اشاره به برنامه وزارت اقتصاد و دارایی برای بحث مولدسازی دارایی های دولت هم گفت: ما برنامه جامعی برای موضوع مولدسازی دارایی ها داریم، اگرچه لزوما مولدسازی تبدیل به منابعی بودجه ای نمی گردد و دیگر اینکه همین امسال هم انجام نخواهد شد زیرا مولدسازی دارایی ها یک فرایند است و شاید اکنون شروع گردد اما نتیجه آن در یک دوره زمانی دیگری به دست بیاید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1426

به "تکذیب کسری بودجه 180 هزار میلیارد تومانی توسط وزیر اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب کسری بودجه 180 هزار میلیارد تومانی توسط وزیر اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید