خبرنگاران بازگشت بارش ها و کاهش نسبی دما در گیلان

به گزارش یزد بلاگ، رشت - خبرنگاران- کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت : از شنبه شب بعد از یک وقفه 24 ساعته بارش ها در استان شروع می گردد شاهد کاهش نسبی دما بین سه تا پنج درجه خواهیم بود.

خبرنگاران بازگشت بارش ها و کاهش نسبی دما در گیلان

سمانه نگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده ورود تدریجی سامانه بارشی و سرد به منطقه است؛ بنابراین ابرناکی و مه آلود شدن هوا و در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد موقتی شدید توام با احتمال رعد و برق و کاهش نسبی دما خواهیم بود ضمن اینکه بارش ها در ارتفاعات بالا دست به صورت برف است.

وی با بیان اینکه این بارش ها تا دوشنبه ادامه دارد، گفت : روز یکشنبه بارش ها در بعضی مناطق استان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی توضیح داد: این سامانه بارشی از لحاظ حجم بارش ها، کاهش دما و گستره پوشش برف نسبت به سامانه بارشی چند روز گذشته کمتر است و بارش برف را در ارتفاعات بالاتری خواهیم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه کمترین دمای استان طی 24 گذشته در دیلمان با رقم منفی هشت درجه ثبت شد، بیان کرد؛ ضمن آنکه دمای هوای رشت هم در این مدت حداکثر 12 درجه و حداقل 2 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

کارشناس اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان توصیه کرد: رانندگان برای تردد از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر حتما مجهز به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی باشند ضمن آنکه مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیلها بپرهیزند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2858

به "خبرنگاران بازگشت بارش ها و کاهش نسبی دما در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت بارش ها و کاهش نسبی دما در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید