خبرنگاران برنامه های هفته سلامت با شعار حمایت از مدافعان سلامت در اصفهان برگزار می شود

به گزارش یزد بلاگ، اصفهان - خبرنگاران - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برنامه های هفته سلامت با شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت و با تاکید بر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از یکم تا هفتم اردیبهشت در این استان برگزار می شود.

خبرنگاران برنامه های هفته سلامت با شعار حمایت از مدافعان سلامت در اصفهان برگزار می شود

آرش نجیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: هفته سلامت هر سال زمینه ساز توجه به یکی از مهمترین مقوله های زندگی فردی و اجتماعی است اما امسال همه فعالیت های سلامت با موضوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 تحت تاثیر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه گروه های مختلف نظام سلامت مانند پزشکان، پرستاران، بهداشت، نیروهای آزمایشگاه، تصویربرداری پزشکی، داروسازان و تجهیزات پزشکی، شجاعانه و بی ادعا نقش مهمی را در حفظ سلامت تک تک افراد جامعه ایفا کردند، گفت: به همین دلیل امسال هفته سلامت با شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت با پرداختن به همه گروه های درگیر در حفظ سلامت جامعه و موضوع های مهم و کمتر مورد توجه قرار گرفته در کووید 19 برگزار می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: مردم با مشارکت هرچه بیشتر در رعایت و اجرای دستورهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا، می توانند کمک بزرگی به جامعه پزشکی و درمانی داشته باشند.

وی اظهار داشت: اسامی روزهای هفته سلامت به ترتیببهورزان و خانواده بهداشت کشور در مقابله با کرونا، پزشکان، پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابله با کرونا، آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا،هماهنگی و همکاری بین بخشی در مقابله با کرونا، روحانیون، نهادهای دینی و همدلی مومنانه در مقابله با کرونا، مردم، همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا و هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا نامگذاری شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کل بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های اصفهان(به جز کاشان و آران و بیدگل) در زمان حاضر را 771 نفر اعلام و اضافه کرد: میزان ترخیص بیماران بهبود یافته از بیمارستان ها در روزهای اخیر افزایش یافته است.

وی همچنین به ارتباط مردمی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این ارتباط روز دوشنبه یکم اردیبهشت از طریق سامانه سامد 111(پل ارتباطی مردم و دولت) از ساعت 10 تا 11 برقرار می شود.

حدود 20 هزار نفر در استان اصفهان در گروه های مختلف نظام سلامت، بهداشت و درمان فعالیت می کنند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اظهار داشت: تا به امروز 82 هزار و 211 نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان کرونا به پنج هزار و 118 نفر رسیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1128

به "خبرنگاران برنامه های هفته سلامت با شعار حمایت از مدافعان سلامت در اصفهان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه های هفته سلامت با شعار حمایت از مدافعان سلامت در اصفهان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید