خبرنگاران تعدیل مصرف برق در لرستان شروع شد

به گزارش یزد بلاگ، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: فراوری برق در نیروگاه های سراسر کشور با محدودیت روبرو و به همین منظور تعدیل مصرف در لرستان با خاموشی های معابر شروع شده است.

خبرنگاران تعدیل مصرف برق در لرستان شروع شد

فریدون خودنیا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: برای نیروگاه های فراوری برق در سراسرکشور محدودیت های مصرف گاز ایجاد شده است بنابراین باید با ظرفیت کمتری برق فراوری نمایند.

وی گفت: به همین نسبت در شبکه انتقال و توزیع برق استان ها اختلال ایجاد می گردد بنابراین ضروری است همه مشترکان نسبت به صرفه جویی در مصرف و رعایت نکات لازم همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: برای رفاه حال مشترکان خانگی، طرح خاموشی های برنامه ریزی شده و تعدیل مصرف از روشنایی معابر و ادارات و خاوش کردن وسایل برقی شروع شده است.

خودنیا توضیح داد: با توجه به افزایش مصرف گاز در کشور و در صورت ادامه این فرایند افزایشی، محدودیت ها برای فراوری برق بیشتر خواهد شد.

وی گفت: سهمیه تعیین شده کاهش مصرف برق برای لرستان 22 مگاوات است که در حال حاضر این مصرف، با تعدیل روشنایی معابر و کارهای کوتاه مدت حفظ شده است.

استاندار لرستان نیز 14 دی ماه جاری گفت: انشعاب مشترکان پرمصرف گاز و برق به دلیل بی توجهی به هشدارهای کمبود انرژی و تکرار نادرست الگوی مصرف، قطع می گردد.

سید موسی خادمی در حاشیه نشست ملی مدیریت مصرف سوخت زمستانی بیان نمود: سال جاری مصرف بیش از حد و کاهش فشار گاز در بعضی مناطق کشور قابل توجه است.

وی گفت: طبق آنالیز های اجرا شده، سال جاری مصرف گاز به شدت نسبت به سال های قبل افزایش پیدا نموده که بیشترین میزان نیز مربوط به مشترکان بخش خانگی بوده است.

خادمی ادامه داد: به همین منظور مقرر شده است آگاهی عمومی و بحث تبلیغاتی بیشتری انجام گردد تا مردم بدانند در صورت ادامه فرایند کنونی مصرف، احتمال قطعی گاز و خاموشی برق در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

وی مطرح نمود: مصوب شده است با تشکیل کمیته هایی در استان ها، انشعاب مشترکان پر مصرف قطع گردد و ادارات نیز در صورت بی توجهی به میزان مصرف، با قطع گاز روبرو خواهند شد.

خادمی با اشاره به خاموشی های برق نیز توضیح داد: در این خصوص نیز هرگونه کم توجهی در الگوی مصرف، موجب بروز مشکل برای همه استان ها خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز یکشنبه هفته جاری در جلسه مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور گفت: در چند استان به شکل موردی خاموشی برق داشتیم اگر ملاحظه نگردد خاموشی ها احتمالا افزایش پیدا می نماید که نگرانی های زیادی برای مردم به وجود می آورد.

وی گفت: مساله دیگر کسری سوخت است، الان سقف فراوری گاز، گازوییل و نفت کوره تعیین است وقتی مصرف بیشتر می گردد با کاهش روبرو می شویم.

رحمانی فضلی تاکید نمود: آنچه که تعیین است باید همه کوشش کنیم مصرف را در کوتاه مدت کاهش دهیم، مصرف خانگی رقم بسیار بزرگی به خودش اختصاص داده و ضروری است مصرف خانگی کنترل و مدیریت گردد این هم بدون همکاری و مساعدت مردم میسر نخواهد بود.

وی توضیح داد: در کاهش مصرف به دنبال زندگی سخت مردم نیستیم اما مصرف بهینه را از مردم می خواهیم به گونه ای که در منزل خودشان آرامش داشته باشند و هم مصرف به گونه ای نباشد که در شرایط خاص مجبور باشیم بعضی مصرف را قطع کنیم و یا این که به صورت طبیعی به قطع منجر گردد.

564 هزار و 702 مشترک برق خانگی در استان وجود دارد، همچنین 2 هزار و 730 مشترک صنعتی، 13 هزار 229 مشترک اداری و هشت هزار و 889 مشترک کشاورزی از نعمت برق بهره مند هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3152

به "خبرنگاران تعدیل مصرف برق در لرستان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعدیل مصرف برق در لرستان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید