خبرنگاران خشونت پلیس لندن در تجمع یادبود قتل زن جوان

به گزارش یزد بلاگ، لندن - خبرنگاران - تجمع برای گرامیداشت زن جوانی که هفته گذشته توسط یک افسر پلیس لندن ربوده و سپس به قتل رسید با دخالت پلیس به خشونت کشیده و موجب افزایش فشارها برای استعفای رئیس پلیس لندن شده است.

خبرنگاران خشونت پلیس لندن در تجمع یادبود قتل زن جوان

به گزارش بامداد یکشنبه خبرنگاران، تصاویر منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد که چطور ماموران پلیس با خشونت و توسل به زور زنانی را که دیشب (شنبه) در محل قتل سارا اورارد تجمع نموده بودند متفرق نموده است.

در بعضی تصاویر دیده می گردد که پلیس های مرد، زنان را به زمین کوبیده، دست بند زده و می کشند تا مراسم را متوقف نمایند. انعکاس این تصاویر با محکومیت شدید افکار عمومی و احزاب سیاسی روبرو شده است.

اد دیوی رهبر حزب لیبرال دمکرات تصاویر منتشر شده را شرم آور خوانده و خواهان استعفای کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن شده است. او در نامه ای به خانم دیک یادآور شد که رفتار پلیس مراسم مسالمت آمیز یادبود را به صحنه های وحشتناکی تبدیل کرد. این در حالیست که ماموران پلیس باید در کنار عزاداران ایستاده و به آن ها دستور داده می شد که مخل برگزاری این مراسم نشوند.

پریتی پتل وزیر کشور انگلیس نیز در توئیتی تصاویر منتشر شده از حادثه دیشب را ناراحت نماینده توصیف نموده و خواهان گزارش کامل پلیس شده است.

همچنین شهردار لندن، رفتار ماموران را غیر قابل قبول خوانده و از پلیس شرح خواسته است. او در توئیتی نوشت: پلیس وظیفه دارد تا مقررات کووید را اعمال کند. اما از تصاویری که دیدم روشن است که پاسخ پلیس نه مناسب و نه در زمان مناسبی ارائه شد.

کی یر استارمر رهبر حزب اصلی مخالف دولت (کارگر) نیز نسبت به رفتار ماموران پلیس به شدت اعتراض نموده و گفته است که این روش نظارت بر اجرای قانون نیست. تصاویر منتشر شده از کلپهام عمیقا ناراحت نماینده است. زنان برای عزاداری قتل سارا اورارد تجمع نموده بودند و باید به آن ها اجازه برگزاری مراسم داده می شد.

پلیس پیشتر با برگزاری این مراسم به بهانه نقض محدودیت های کرونایی مخالفت نموده بود. با این حال برگزار نمایندگان مراسم دیشب اعلام کردند که از هر ادبیاتی جلب رضایت پلیس در برگزاری این مراسم استقاده نموده و با در بسته روبه رو شدند.

چارلوت نیکلاس معاون وزیر کشور کابینه در سایه می گوید که اگر پلیس لندن به برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی یاری نموده بود، اکنون در شرایط بهتری قرار داشتیم.

قتل سارا اورارد زن 33 ساله ای که هفته گذشته در راه خانه اش در خیابان های جنوب لندن ربوده و به قتل رسید، جامعه انگلیس را شوکه و بهت زده نموده است. جسد او چند روز پیش در جنگلی در نزدیکی شهر آشفورد، در داخل یک پاکت ساختمانی پیدا شد.

وین کوزنز افسر پلیس انگلیس به جرم دست داشتن در این حادثه جنایی متهم شده است. او که مسئول محافظت از مجلس و مراکز دیپلماتیک بوده اکنون در بازداشتگاه به سر می برد تا مراحل دادرسی و محاکمه اش انجام گردد.

اولین جلسه دادگاه وی امروز (یکشنبه) برگزار و جلسه بعدی دو روز دیگر برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3641

به "خبرنگاران خشونت پلیس لندن در تجمع یادبود قتل زن جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خشونت پلیس لندن در تجمع یادبود قتل زن جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید