خبرنگاران دادستان قزوین: برنامه های مدیریت شهری بر مدار نگاه پیشگیرانه اجرا گردد

به گزارش یزد بلاگ، قزوین - خبرنگاران - دادستان قزوین گفت: باید نگاه پیشگیرانه در برنامه های مدیریت شهری به عنوان یک اصل تلقی گردد و تمامی طرح ها بر پایه رعایت مسائل پیشگیرانه به مرحله اجرا درآید.

خبرنگاران دادستان قزوین: برنامه های مدیریت شهری بر مدار نگاه پیشگیرانه اجرا گردد

محمد قاسمی روز پنجشنبه در نشست مسئولان قضایی استان با شهردار و مدیران شهری قزوین که در سالن مفاخر شهرداری برگزار گردید، گفت: مجموعه مدیریت شهری در ارتقای امنیت عمومی نقش بسیار سازنده ای دارد و مسائل امنیتی در احداث اماکن عمومی از جمله پارک ها، تفرجگاه ها، اماکن ورزشی و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: جرائم گوناگونی از جمله نزاع و درگیری، فروش مواد مخدر، مزاحمت برای خانواده ها، سرقت و... در این اماکن به وقوع می پیوندد و اگر خلاهای امنیتی موجود مرتفع گردد، بی تردید کاهش چشمگیر جرائم و آسیب های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

این مسوول اضافه نمود: پیگیری مسائل شهری در حوزه های مختلف از باب احیای حقوق عامه در دستور کار تشکیلات قضایی واقع شده است و عزم جدی دستگاه قضایی در حل این مسائل و مسائل در راستای منافع عمومی است.

دادستان قزوین با بیان اینکه نگاه پیشگیرانه باید اولویت برنامه ها و اقدامات شهرداری قرار گیرد، بیان داشت: بعضی از برنامه ها و اقدامات اجرایی حوزه شهری گاهی با آسیب های جبران ناپذیری همراه شده و موجب نارضایتی عمومی می گردد.

قاسمی همچنین اذعان داشت: حفظ حقوق شهروندی، احیای حقوق عامه و رعایت عدالت اجتماعی و مالی و همچنین توسعه متوازن، انتظارات به حقی است که شهروندان از تمامی دستگاه ها و نهادها و به خصوص مجموعه مدیریت شهری دارند و نباید تبعیض و بی عدالتی در توزیع خدمات و امکانات شهری وجود داشته باشد.

وی در ادامه از گله مندی مردم در حوزه نظارت بر ساخت و سازهای ساختمانی یاد کرد و اضافه نمود: متاسفانه تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز غیرمجاز در سطح قزوین رو به افزایش است و یکی از علل آن، جریمه محور بودن کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها است.

قاسمی گفت:متاسفانه این ذهنیت برای مردم ایجاد شده که با پرداخت جریمه، هر تخلفی قابل خرید است بنابراین این نگاه به تخلفات ساختمانی باید اصلاح گردد و در این خصوص باید مصالح عمومی و اصول فنی و شهرسازی در نظر گرفته گردد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: اجرای به موقع و دقیق آرای کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها، به خصوص در خصوص تخریب و اعاده وضع به حال سابق تخلفات ساختمانی، نقش زیادی در کاهش تخلفات و پیشگیری از وقوع آن دارد.

قاسمی در ادامه گفت: یکی از دغدغه های فعلی که احتیاج به ساماندهی فوری دارد، موضوع دست فروشان است که باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد و دادستانی و سایر دستگاه ها نیز باید نقش خود را ایفا نمایند.

وی خاطر نشان کرد: احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دو سیاست راهبردی قوه قضائیه در دوره مدیریت جدید است و باید تمامی دستگاه ها و نهادها اقدامات خود را بر این اساس برنامه ریزی و اجرایی نمایند.

قاسمی گفت: یکی از برنامه های راهبردی دادستانی قزوین در امسال، مطالبه اقدامات نهادهای مختلف در این راستا است و چنانچه دستگاهی در انجام وظایف و تکالیف قانونی کوتاهی یا سهل انگاری کند، باید جوابگو باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1766

به "خبرنگاران دادستان قزوین: برنامه های مدیریت شهری بر مدار نگاه پیشگیرانه اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستان قزوین: برنامه های مدیریت شهری بر مدار نگاه پیشگیرانه اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید