خبرنگاران دولت 505 میلیارد ریال به خیرین مدرسه ساز کمک کرده است

به گزارش یزد بلاگ، بجنورد - خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای ساخت مدارس خیرساز از سال 96 تا به امروز بیش از یک و نیم برابر افزایش داشته، گفت: این میزان کمک 505 میلیارد ریال بوده است.

خبرنگاران دولت 505 میلیارد ریال به خیرین مدرسه ساز کمک کرده است

محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شب در نشست با خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی در شهر اسفراین گفت: دولت امسال هم 33 هزار و 500 میلیارد ریال برای این امر پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص یافته در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال بوده گفت: حمایت دولت از طرح ساخت مدارس مشارکتی با خیرین نسبت به پارسال 3.3 برابر رشد دارد.

سرانه فصای آموزشی خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری

وزیر آموزش و پرورش افزود: اولویت این وزارتخانه با مناطق محروم و کم برخوردار است اما خراسان شمالی جزو این مناطق نیست.

حاجی میرزایی استان های سیستان و بلوچستان و تهران را از نظر سرانه فصای آموزشی از محرومترین مناطق کشور ذکر کرد و گفت: اکنون 860 مدرسه در تهران وجود دارد که بر اساس نظر ستاد مدیریت بحران قابل استفاده نیست.

وی میانگین فضای آموزشی در خراسان شمالی را بالاتر از کشور دانست و گفت: متوسط فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور 5.21 متر مربع است که این میزان در خراسان شمالی 5.33 متر مربع و در شهر اسفراین به دلیل حضور خیرین مدرسه ساز 6.9 متر مربع است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر جا که اراده ای برای ساخت مدارس شکل بگیرد حمایت می کنیم افزود: سیاست آموزش و پرورش هدایت کمک خیرین به مناطق کم برخوردار از نظر فضای آموزشی است.

وی با اشاره به طرح آجر به آجر برای مشارکت همگانی مردم در مدرسه سازی گفت: فرهنگ سازی برای مشارکت همه مردم به اندازه توان خود در ساخت مدارس از اهداف این طرح است.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست از خدمات خیر مدرسه ساز اسفراینی، عبداالله حقانی که چندی پیش به علت بیماری درگذشت قدردانی و به فرزندش لوح یادبود اهدا کرد.

وزیر آموزش در سفر 2 روزه خود به خراسان شمالی عصر چهارشنبه استخر دانش آموزی اسفراین را افتتاح کرد.

افتتاح متمرکز 17 پروژه جایگزینی مدارس سنگی، کارگاه توانبخشی و2 سالن ورزشی، حضور در نشست شورای اداری و شورای معاونان آموزش و پرورش استان و کلنگ زنی هنرستان گوهرشاد شیروان از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش در خراسان شمالی است.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1503

به "خبرنگاران دولت 505 میلیارد ریال به خیرین مدرسه ساز کمک کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت 505 میلیارد ریال به خیرین مدرسه ساز کمک کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید