خبرنگاران زمان واریز دومین مرحله سود سهام عدالت اعلام شد

به گزارش یزد بلاگ، تهران- خبرنگاران- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، زمان واریز دومین مرحله از سود سهام عدالت را اعلام نمود.

خبرنگاران زمان واریز دومین مرحله سود سهام عدالت اعلام شد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی خبرنگاران، محمدعلی دهقان دهنوی در گفت وگویی اضافه نمود: دومین مرحله سود سهام عدالت قبل از ماه رمضان واریز می گردد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، کوشش سازمان بورس را در جهت تجمیع سود شرکت ها دانست و اضافه نمود: در نتیجه مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل از ماه رمضان و در نهایت، همین ماه پرداخت می گردد.

البته شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سهامی عام) روز پنجشنبه 28 اسفند 99 در اطلاعیه ای، از پرداخت 50 درصد از سود سهام عدالت سهامداران در آستانه سال نو اطلاع داد و اظهار داشت: در این مرحله 50 درصد سود به هر سهامدار در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شده است.

بر اساس این اطلاعیه، پرداخت سود به هر سهامدار روش مستقیم، منوط به تملک وی نسبت به سهام شرکت سرمایه پذیر در روز برگزاری مجمع عمومی آن شرکت بوده و به تناسب آن میزان سهم، سود مقرر پرداخت می گردد.

همچنین، پرداخت سود به هر سهامدار روش غیرمستقیم نیز منوط به آن است که سهام شرکت سرمایه گذاری استانی را تا 25 اسفند امسال در تملک خود داشته و نسبت به فروش آن اقدام ننموده باشد.

سال 96، آغازی برای آغاز پرداخت سود سهام عدالت

بعد از چند سال، انتظار سهامداران به سر رسید و در سه سال اخیر سود شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت دریافت و در مجموع مبلغی به ارزش 127 هزار میلیارد ریال به حساب بیش از 41 میلیون نفر از مشمولین طرح سهام عدالت واریز شد.

سود سال 95 سهام عدالت که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی، 150 هزار تومان بود در سال 1396 به حساب مشمولان این سهام واریز شد، این فرایند در سال های بعد با افزایش درصد سود ادامه دار بود و تا به امروز تا سود سال 97 به حساب این افراد واریز شده است.

طبق آمار ارائه شده سود پرداختی سال 96 برای مشمولان سهام عدالت به مبلغ 175 هزار تومان و سود اقتصادی سال 97 رقمی حدود 205 هزار تومان بود که به حساب بیش از 41 میلیون نفر واریز شده و این موضوع حاکی از افزایش بیش از 16 درصدی سود نسبت به سال 96 است.

نحوه دریافت سود سهام عدالت

در کنار سهامدارانی که در سه سال اخیر سود سهام خود را دریافت کردند، افرادی هستند که به دلیل عدم ارائه شماره شبای بانکی سودی به حساب آنها واریز نشده است، در این زمینه سازمان خصوصی سازی بارها نسبت به این افراد اظهارنظر و اعلام نموده است، مشمولانی که تا به امروز سود خود را دریافت ننموده اند پول آنها محفوظ و با ارائه شماره شبا سود به طور کامل به حساب این افراد پرداخت خواهد شد.

این افراد می توانند به وسیله ثبت نام در سامانه سجام www.sejam.ir شماره حساب خود را اعلام نموده یا به وسیله مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir مشخصات حساب خود را تکمیل نمایند.

شماره شباهای بانکی اعلامی مشمولین سهام عدالت پس از استعلام از بانک مرکزی و اخذ تاییدیه در سامانه درج و در لیست واریزی سود سهام عدالت قرار می گیرد.

براساس آمار ارائه شده تعداد کل سهامداران عدالت بیش از 49 میلیون نفر است و حدود یک میلیون و 800 هزار نفر فقط دارای برگه های ثبت نام اولیه هستند اما به دلیل عدم تکمیل ثبت نام در سامانه های معرفی شده جزو سهامداران محسوب نمی شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3693

به "خبرنگاران زمان واریز دومین مرحله سود سهام عدالت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زمان واریز دومین مرحله سود سهام عدالت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید