خبرنگاران وزیر امور خارجه اردن: راهکار نهایی بحران سوریه سیاسی است

به گزارش یزد بلاگ، تهران - خبرنگاران - وزیر امور خارجه و مهاجران اردن، دست یابی به یک راه چاره سیاسی که مورد قبول مردم سوریه باشد را تنها راه چاره بحران این کشور دانست.

خبرنگاران وزیر امور خارجه اردن: راهکار نهایی بحران سوریه سیاسی است

به گزارش شبکه المملکه اردن، ایمن صفدی روز سه شنبه در چهارمین نشست بین المللی آینده سوریه که به میزبانی اتحادیه اروپا در بروکسل به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است، اضافه نمود: راه چاره نهایی بحران سوریه، سیاسی است که مورد قبول مردم این کشور باشد و وحدت سوریه را حفظ کند و امنیت و آرامش را به آن بازگرداند و شرایطی را برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان سوری فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه نیازهای پناهجویان سوری پس از گذشت 10 سال از بحران سوریه به ویژه با شیوع ویروس کرونا بیشتر و فوری تر شده است، ادامه داد که دولت اردن از ماه مارس گذشته برای مقابله با این ویروس کوشش جدی انجام داده و هیچ گونه ابتلا به کرونا در بین پناهجویان سوری در اردوگاههای اردن به ثبت نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه از اکتبر سال 2018 تا به امروز تنها 41 هزار پناهجوی سوری از اردن به کشورشان بازگشته اند، توضیح داد: از شروع شیوع ویروس کرونا هیچ یک از پناهجویان سوری نتوانسته اند به کشور خود بازگردند.

صفدی درباره برنامه یاری اردن به مردم سوریه گفت که سال گذشته فقط 50 درصد از این برنامه تامین شده و سال جاری نیز یک برنامه سه ساله به ارزش 6. 6 میلیارد دلار برنامه ریزی نموده است.

کنفرانس کشورهای اهداکننده یاری به سوریه صبح امروز (سه شنبه) به میزبانی مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد و بدون حضور مقامات سوری، به صورت مجازی شروع به کار کرد.

سازمان ملل سال جاری می خواهد برای مردم سوریه که در کشور خود و یا کشورهای همسایه آواره شده اند، حدود 10 میلیارد دلار یاری جمع آوری کند.

براساس این گزارش، تعهدات اهداکنندگان یاری به سوریه به یک رویداد سالانه تبدیل شده و طی آن سازمان ملل خواهان جمع آوری 3 میلیارد و 800 میلیون دلار یاری های اهدایی برای داخل سوریه و 6 میلیارد و 40 میلیون دلار برای یاری به کشورهای میزبان پناهجویان سوری خواهد شد. البته تا به امروز فقط بخش کوچکی از این مبلغ گردآوری شده است.

بسیاری از مردم سوریه با بحران گرسنگی بی سابقه ای روبرو هستند، به گونه ای که هم اکنون بیش از 9 میلیون و 300 هزار نفر از کمبود مواد غذایی رنج می برند و به گفته سازمان ملل ممکن است موج شیوع ویروس کرونا در این کشور شدت گیرد.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل خاطرنشان کرد: بخاطر پسرفت مالی و اجرای قرنطینه خانگی به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کووید- 19 نرخ مواد غذایی ظرف کمتر از یک سال به بیش از دو برابر در سوریه افزایش یافت.

با شروع بحران سوریه، 12 میلیون نفر از جمعیت 23 میلیون و 500 هزار نفری آن در سال 1390 این کشور آواره شدند؛ از این میزان حدود 6 میلیون و 500 هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1598

به "خبرنگاران وزیر امور خارجه اردن: راهکار نهایی بحران سوریه سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر امور خارجه اردن: راهکار نهایی بحران سوریه سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید