خبرنگاران کشف گور دسته جمعی اجساد نظامیان ارتش سوریه در شرق این کشور

به گزارش یزد بلاگ، تهران-خبرنگاران- منابع محلی سوری عصر سه شنبه از کشف یک گور دسته جمعی متشکل از جسد ده ها تن از نظامیان ارتش سوریه در شرق این کشور خبر داد که توسط گروهک تروریستی داعش اعدام شده اند.

خبرنگاران کشف گور دسته جمعی اجساد نظامیان ارتش سوریه در شرق این کشور

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این منابع در استان الحسکه در شرق سوریه به نقل از شاهدان محلی اعلام کرده اند که این گور دسته جمعی در روستای الحمرات (تل زیادن) در شرق استان الرقه کشف شده است.

براساس گزارش خبرنگار این خبرگزاری و گزارش ساکنان محلی روستای الحمرات، جسدهای دفن شده متعلق به نظامیان سوری است که در فرودگاه نظامی الطبقه خدمت می کردند و در تاریخ 24 آگوست سال 2014 (2 شهریور 1392) توسط گروهک تروریستی داعش و پس از آن که کنترل این فرودگاه به دست تروریست ها افتاد، اعدام شدند.

براساس این گزارش نظامیان و افسرانی که از فرودگاه نظامی الطبقه حمایت می کردند پس از اسارت توسط داعش به قرارگاه تروریست ها در کارخانه ای در نزدیک منطقه الحمرات در نزدیکی 20 کیلومتری شرق الرقه منتقل کردند که تروریست ها از آن به عنوان محل اجرای اعدام استفاده می کردند.

در همین ارتباط، یاسر الخمیس یک فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که گور جدید شامل (200 تا 250 جسد) بوده است که در یک گودال بزرگ در نزدیکی تل زیدان در شرق الرقه کشف شد و بیست وپنجمین گور دسته جمعی است تا حالا در استان الرقه شناسایی می شود.

به گفته منابع محلی در الحسکه بیشتر این اجساد شامل نظامیان و غیر نظامیانی سوری است که توسط تروریست های داعشی اعدام شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1020

به "خبرنگاران کشف گور دسته جمعی اجساد نظامیان ارتش سوریه در شرق این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشف گور دسته جمعی اجساد نظامیان ارتش سوریه در شرق این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید