خصوصى سازى هفت تپه اشتباهى عظیم بود ، هدف اسدبیگى از خریدارى این شرکت، فراوری نبوده!

به گزارش یزد بلاگ، کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه امشب، 17 تیرماه در پخش زنده اینستاگرامى به بیان جزئیات واگذارى این شرکت به بخش خصوصى و خساراتى که از این طریق به این مجموعه وارد شده، پرداختند.

خصوصى سازى هفت تپه اشتباهى عظیم بود ، هدف اسدبیگى از خریدارى این شرکت، فراوری نبوده!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، ابراهیم عباسى، کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه امشب، 17 تیرماه در پخش زنده اینستاگرامى با موضوع هفت خان براى کارگر گفت: واگذارى شرکت هفت تپه به بخش خصوصى در سال 94 صورت گرفت و از همان ابتدا، برخى از مسئولان استانى و حتى کارگران مخالف این خصوصى سازى بودند.

عباسى اضافه نمود: بعد از گذشت 2 ماه از واگذارى شرکت به امید اسدبیگى، کارگران به عدم فراوری و عدم مدیریت کارفرماهاى شرکت پى بردند و از همان ابتدا بعضى از مطالبات بحق کارگران پرداخت نشدند و روز به روز شرایط شرکت وخیم تر مى شد.

این کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ابراز کرد: بعد از واگذارى هفت تپه، اسدبیگى ها صاحب شرکتى مادر شده بودند و نتوانستند این شرکت را به درستى مدیریت نمایند. هدف آن ها از خریدارى این شرکت، فراوری نبوده و نیست و فقط براى سوء استفاده از نام هفت تپه و اخذ ارز دولتى و رانت و زد و بند مالکیت این شرکت را برعهده گرفتند.

وى ادامه داد: اسدبیگى ها قادر به فراوری در شرکت هفت تپه نبودند چرا که هدفشان فراوری نبوده است. از زمانى که شرکت به بخش خصوصى واگذار شده، تا به امروز یک چهارم کاهش فراوری داشتیم.

عباسى اضافه نمود: فساد اسدبیگى ها، ارزى بوده و در مهرماه 98 هم از اعتصابات کارگرى شرکت به نفع خودشان استفاده کردند و به وسیله آن، وام و ارز دریافت کردند و حتى در سال جارى هم دنبال اخذ ارز بودند! 3 ماه بود که کارگران شرکت حقوق نگرفته بودند و ناچار شدیم دست به اعتراض صنفى بزنیم تا مسئولان، صدایمان را بشنوند. اکنون بخشى از معوقات پرداخت شده، اما نه به طور کامل!

عباسى: از زمانى که هفت تپه به بخش خصوصى واگذار شده، هیچ استخدام و افزایش فراوریى در آن صورت نگرفته!

وى با بیان اینکه سازمان خصوصى سازى یکسال قبل از اینکه هفت تپه را به اسدبیگى واگذار کند شرکت را قیمت گذارى نموده و با قیمتى پایین تر ارزش واقعى اش این شرکت را به آنان واگذار نموده است، یادآور شد: اسدبیگى ها با خرید این شرکت، صاحب میراثى شدند به نام هفت تپه که در سطح بین المللى شناخته شده است. وقتى این کارفرما ها وارد شرکت شدند، به دلیل نداشتن تخصص این مجموعه دچار مشکلاتى شد و با ایجاد کارخانجاتى صورى، اسدبیگى ارزهاى دولتى دریافت کرد و هیچ افزایش فراوریى نداشت!

این کارگر هفت تپه اعلام کرد: از زمانى که شرکت به بخش خصوصى واگذار شده، هیچ استخدام و افزایش فراوریى در آن صورت نگرفته و اسدبیگى در این بخش، اصل 44 قانون اساسى را نقض نموده است. همچنین برخلاف ادعاهاى اخیر اسدبیگى، هیچگونه بهسازى جاده در این شرکت صورت نگرفته و کشت چغندر هم افت فراوری داشته است؛ کشت نیشکر هم هر ساله به اصرار و فشار کارگران صورت مى گرفته وگرنه اسدبیگى تمایلى براى انجام این مهم نداشت! در زمانى که شرکت دولتى بوده، فراوری شکر سفید ما 60 هزار تن بود، اما سال جاری این میزان به حدود 16 هزار تن رسیده است.
وى تاکید مى کند: ما کارگران هفت تپه، به خوبى متوجه این موضوع هستیم که اعتصابات ما به نفع اسدبیگى بوده و به وسیله آن، ارز و تسهیلات دریافت نموده، اما براى دریافت مطالبات صنفى (حقوق و حق بیمه و...) خود، چاره اى جز اعتصاب نداشتیم و هدفمان این بود که مسئولان صداى کارگران هفت تپه را بشنوند.
عباسى ادامه داد: به دلیل برگزارى این اعتصابات، تعدادى از کارگران شرکت به کرونا مبتلا شدند و این تجمعات براى حفظ سلامت آنان خطرناک است، اما از سر ناچارى تجمع مى کنیم و خواهان رسیدگى سریعتر قوه قضائیه به پفراینده هفت تپه و تعیین تکلیف شرایط شرکت هستیم.

چشمه خاور: در سال 99 هیچ شکر سفیدى در هفت تپه فراوری نشده!

مسلم چشمه خاور، یکى دیگر از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه است که در این پخش زنده اینستاگرامى، گفت: اسدبیگى اعلام نموده که شرکت در زمان واگذارى، ورشکسته بوده و این در حالى است که در سال 94، حدودا 55 هزار تن شکر سفید در انبارهاى شرکت وجود داشت!

چشمه خاور با بیان اینکه نیشکر به گیاه جادویى معروف است، اضافه نمود: در شرکت هفت تپه، از سال 94 تا 98 حدودا 152 هزار تن شکر سفید فراوری شده که 140 هزار تن آن، مربوط به قبل از خصوصى سازى شرکت بوده است و بر این اساس، به طور کلى از زمان خصوصى سازى شرکت تا به الان، 38 هزار تن شکر سفید فراوری شده است. البته سال جاری هیچ شکر سفیدى فراوری نکردیم و فقط شکر زرد فراوری شده است.
این کارگر هفت تپه ادامه داد: از قوه قضائیه خواهانیم که هر چه سریعتر پفراینده واگذارى شرکت به اسدبیگى هم به جریان بیافتد و تکلیف شرکت تعیین گردد.
وى اذعان کرد: امروز، 17 تیرماه بیست و سومین روز اعتصابات کارگرى هفت تپه را شاهد بودیم. اعتصابات ما از ابتدا هم صنفى بوده و فقط با هدف پرداخت مطالباتمان دست به تجمع زدیم و خواهان خلع ید اسدبیگى هستیم و امیدواریم زودتر شرایط این شرکت و کارگرانش تعیین تکلیف گردد.

خنیفر: اجاره زمین هاى شرکت دور باطلى است

محمد خنیفر، کارگر اخراجى شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هم در این پخش زنده اینستاگرامى گفت: یازدهمین جلسه رسیدگى به تخلفات متهمان ارزى هفت تپه اخیرا برگزار شده و بنده در هشت جلسه از آن، حضور داشتم. با قاطعیت اعلام مى کنم که تمام ادعاهاى اسدبیگى درباره رشد و توسعه شرکت و استخدام نیروهاى انسانى و... کذب است و هفت تپه از زمانى که خصوصى سازى شده، در شرایط مطلوبى به سر نمى برد.

خنیفر اضافه نمود: مدتى است که زمین هاى شرکت از سوى رئیس اداره غیرنیشکرى هفت تپه اجاره داده مى شوند و چوب حراج به آن ها زده شده است. رئیس این اداره، شخصى بازنشسته است که هیچ سابقه کارى در هفت تپه نداشته و با ادامه این فرایند، هفت تپه متحمل خسارت جدى ترى مى گردد و خواهان ممانعت از ادامه این دور باطل هستیم.
این کارگر هفت تپه ابراز کرد: امیدواریم هر چه سریعتر شرایط شرکت هفت تپه، تعیین تکلیف گردد و اسدبیگى ها از این شرکت، خلع ید شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1667

به "خصوصى سازى هفت تپه اشتباهى عظیم بود ، هدف اسدبیگى از خریدارى این شرکت، فراوری نبوده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خصوصى سازى هفت تپه اشتباهى عظیم بود ، هدف اسدبیگى از خریدارى این شرکت، فراوری نبوده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید