خلیلزاد: طالبان صلح را انتخاب نکند آمریکا در کنار مدافعان نظام جمهوری خواهد ایستاد

به گزارش یزد بلاگ، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به طالبان هشدار داد که اگر این گروه گزینه صلح را انتخاب نکند آمریکا در کنار مدافعان نظام جمهوری در افغانستان خواهد ایستاد.

خلیلزاد: طالبان صلح را انتخاب نکند آمریکا در کنار مدافعان نظام جمهوری خواهد ایستاد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به طالبان هشدار داد که اگر این گروه صلح و آینده مبتنی بر تفاهم و اجماع را انتخاب نکند، آمریکا در کنار افغان هایی خواهد ایستاد که از جمهوریت دفاع می نمایند.

خلیلزاد با تاکید بر حفظ وحدت سیاسی در هواداران نظام جمهوری اضافه نمود که اجماع بین المللی در صلح خلاصه نمی گردد، بلکه با ورود افغانستان به مرحله جدید، دنیا همچنان در حمایت از افغانستان ثابت قدم خواهد ماند.

وی اظهار داشت که اجماع بین المللی بی نظیری برای صلح شکل گرفته است که ریشه در حمایت از توافق به وسیله مذاکره، خاتمه دادن به خشونت و رد هرگونه کوشش برای تحمیل راه حل نظامی دارد.

خلیلزاد در ادامه نیز اظهارداشت که همه طرف های بحران افغانستان باید از فرصت بوجود آمده استفاده نمایند و برای دستیابی به یک توافق سیاسی کوشش نمایند تا جنگ 40 ساله در این کشور خاتمه یابد.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان هفته گذشته در ملاقات با سیاسیون افغان گفت که نیروهای امنیتی افغان سرمایه ملی برای این کشور است و آمریکا نیز از آن ها حمایت خواهد نمود.

وی در سفر به کابل تاکید نمود که جامعه بین المللی و کشورهای منطقه مخالف هر نوع کوشش طالبان برای کسب قدرت از جهت نظامی است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3901

به "خلیلزاد: طالبان صلح را انتخاب نکند آمریکا در کنار مدافعان نظام جمهوری خواهد ایستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد: طالبان صلح را انتخاب نکند آمریکا در کنار مدافعان نظام جمهوری خواهد ایستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید