خواص شگفت انگیز سمنو که از آن بی خبرید

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - خوردن سمنو به عنوان یک میان وعده بیشترین تاثیر را دارد. فیبر بالا و آنتی اکسیدان های موجود در سمنو احتمال بروز سرطان و تومور را کاهش می دهد، مصرف روزانه سمنو در حد کم باعث کاهش اثرات سرطان کولون می شود.

خواص شگفت انگیز سمنو که از آن بی خبرید

به گزارش اقتصادنیوز، سمنو ماده غذایی است که از جوانه گندم تهیه شده و هیچ شیرین کننده مصنوعی به آن اضافه نمی شود و برای سلامت و رشد بدن به خصوص بچه ها بسیار مفید است.

از خواص سمنو چه می دانید؟

این خوراکی مقوی و لذیذ علاوه بر ایران، در بسیاری از کشور های آسیای میانه از جمله ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان و قرقیزستان پخته می شود و به آن سمنک (сумалак) می گویند. طبخ سمنو در مراسمی به نام سمنو پزان، معمولا از یک هفته مانده به نوروز شروع می شود و طی مراسمی تا انتها سال ادامه دارد.

در گذشته برای تهیه سمنو فقط از جوانه گندم و آب استفاده می کردند؛ ولی با گذشت زمان و برای تسریع در پخت سمنو، از کمی آرد نیز استفاده می شود. سمنو شبیه به یک پودینگ محبوب در فنلاند و سوئد است. از این دسر بیشتر برای زنان باردار، بچه ها و سالمندان استفاده می شود.

سمنو مملو از فیبر است. این غذای کم کالری و بدون چربی، بهترین رژیم برای بیماران محسوب می شود. فیبر بالای سمنو هضم غذا را آسان می کند و برای سلامت روده و قلب مفید است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3682

به "خواص شگفت انگیز سمنو که از آن بی خبرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز سمنو که از آن بی خبرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید