دلار عقب نشینی کرد

به گزارش یزد بلاگ، خبرنگاران : تمایل معامله گران به خرید پوند و یورو باعث عقب رفتن دلار شد.

دلار عقب نشینی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، رشد مالی در نقاط مختلف جهان مجددا از سر گرفته شده اما نرخ تورم پایین بیانگر این شرایط است که بانک های مرکزی کار سختی را برای تداوم حمایت از بازارهای مالی و تقویت رشد مالی خواهند داشت.

مرکز آمار انگلیس در گزارشی گفت که رشد مالی این کشور در سه ماه منتهی به سپتامبر سال جاری به 15.5 درصد رسیده است که بهترین رشد فصلی ثبت شده تاریخ معاصر این کشور محسوب می شود. این رشد نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل 35.3 درصد بیشتر شده است. رشد مالی در بسیاری از بخش های مهم مالی این کشور در حال حاضر در سطح مثبت قرار گرفته است.

تنش های تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا ممکن است بار دیگر شعله ور شود. اتحادیه اروپا با انتقاد از رویکرد آمریکا در مذاکرات و اشاره به پیشرفت اندک در مذاکرات طرفین اعلام کرده است حدود چهار میلیارد دلار تعرفه تجاری بیشتر بر روی واردات خود از آمریکا وضع خواهد کرد. پیش از این سازمان تجارت جهانی در پرونده شکایت اتحادیه اروپا از آمریکا، حق را به این اتحادیه داده بود. با این حال اتحادیه اروپا اعلام کرده است در صورتی که آمریکا از موضع قبلی خود در اضافه کردن تعرفه ها عقب نشینی کند، تعرفه های جدید اروپا نیز ملغی خواهد شد.

در زمان دولت ترامپ روابط بین اروپا و آمریکا به شدت متشنج شده بود و انتخاب بایدن نیز با استقبال اروپایی ها روبرو شده است. پیتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان در همین رابطه گفت: امید داریم که دولت جدید آمریکا مجددا به نظام بین المللی چندجانبه بازشود و به تعهدات خود در این عرصه عمل کند تا با همکاری هم بتوانیم به راهکارهایی مناسب برای حل و فصل اختلافات دست پیدا کنیم.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از کش و قوس های فراوان در حال رسیدن به ایستگاه سرانجامی است و جو بایدن- معاون اول دوره اوباما و نامزد حزب دموکرات پیروز شد با عبور از 270 رای الکترال لازم، رییس جمهور جدید آمریکا لقب گیرد. شمار زیادی از رهبران جهان پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفته اند که در این بین اروپایی ها از انتخاب وی بیش از سایرین استقبال کرده و انتظار می رود شاهد دور جدیدی از مناسبات بین آمریکا و کشورهای اروپایی باشیم.

جو مانیمبو تحلیلگر ارشد ارزی در موسسه وسترن یونین بیزینس سولوشنز- گفت: یک چیز واضح این است که به آهنگ رشد مالی آمریکا در ماه های اخیر افزوده شده است اما دولت جدید کار دشواری را برای احیای اقتصاد و بازگرداندن شرایط به زمان قبل از آغاز همه گیری خواهد داشت. کرونا کماکان اصلی ترین ریسک بر سر راه اقتصاد آمریکا و جهان محسوب می شود و دستیابی به یک واکسن موثر، احتمالا تنها راهی خواهد بود که به این کابوس سرانجام می دهد و به کسب و کارها این امکان را می دهد که با حداکثر ظرفیت خود نسبت به از سرگیری فعالیت های مالی اقدام کنند.

افزایش شدید مبتلایان و قربانیان به این ویروس مرگبار در قاره سبز بار دیگر باعث افزایش نگرانی ها از تکرار عملکرد کابوس وار تابستان شده است. هم اکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس قرنطینه های سراسری اعلام کرده اند و احتمالا در صورت تداوم شرایط فعلی شاهد اعمال محدودیت هایی بر فعالیت کسب و کارها نیز خواهیم بود.

شمار بیکاران فرانسه تا سرانجام سه ماهه سوم سال 2020 به 9 درصد رسید که این نرخ 0.9 درصد بیشتر از پیش بینی ها و 1.8 درصد بیشتر از دوره مشابه قبلی است. این نرخ بیکاری هم چنین بالاترین نرخ ثبت شده از سه ماهه سوم سال 2018 محسوب می شود. شمار افراد بیکار طی این مدت با 400 هزار نفر کاهش به دو میلیون و 838 هزار نفر نفر رسید تا برای نخستین بار در طول سال جاری شمار بیکاران فرانسوی به زیر سه میلیون نفر برسد. این احتمال جود دارد که تداوم قرنطینه ها باعث اوج گیری بیش از پیش نرخ بیکاری در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی شود.

در آلمان نرخ تورم در ماه اکتبر بازهم نسبت به نرخ هدف گذاری شده دو درصدی فاصله زیادی داشته است. طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده منفی 0.2 درصد بوده که 0.2 درصد کمتر از رقم ثبت شده ماه قبل و 0.1 درصد کمتر از انتظارات فعالان مالی بوده است. این نرخ تورم پایین ترین تورم ثبت شده از ژانویه سال 2015 در این کشور محسوب می شود

شرکت دارویی بیونتک آلمان که همکار شرکت پفایزر آمریکا در توسعه واکسن کرونا است از پیشرفت های بسیار امیدبخش در ساخت واسکن نهایی کرونا خبر داده است اما احتمالا این واکسن در صورت کسب تاییدیه نهایی ابتدا در آمریکا تولید و عرضه خواهد شد و سپس در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

مقامات بهداشتی در دانمارک با صدور بیانیه ای گفتند به دنبال کشف رابطه مستقیم بین انتقال ویروس کرونا از سمور و واسو به انسان تصمیم گرفته اند صدها هزار حیوان را با هدف کاهش سرعت شیوع کرونا بکشند که این مساله با نقدها شدید فعالان حقوق حیوانات روبرو شده است. انگلیس پس از مشاهده جهش کرونا در دانمارک گفت ورود اتباع دانمارکی به خاک این کشور تا طالاع ثانوی ممنوع اعلام می شود.

تا به امروز بیش از 52 میلیون و 885 هزار و 897 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین یک میلیون و 295 هزار و 424 نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با 247 هزار و 859 نفر، برزیل با 163 هزار و 492 نفر، هند با 128 هزار و 559 نفر، مکزیک با 96 هزار و 430 نفر و انگلیس با 50 هزار و 365 نفر بوده است.

شدت دریافت سرعت شیوع کرونا باعث شده است تا شاهد رقم خوردن رکوردهای جدید از مرگ و میر روزانه ویروس کرونا باشیم تا جایی که روز 11 نوامبر با ثبت بیش از 10 هزار فوتی در یک شبانه روز رکورد قبلی را که مربوط به روز هفدهم آوریل با 8530 قربانی بود، شکست.

به نظر می رسد بانک مرکزی چین می تواند با خیال آسوده تری به تزریق نقدینگی ادامه دهد چرا که نرخ تورم این کشور در 12 ماه منتهی به اکتبر به 0.5 درصد رسید. این نرخ تورم که 1.2 درصد کمتر از تورم ماه قبل و 0.3 درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر کاهش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته که تورم آن به منفی 3.9 درصد کاهش پیدا کرده است. این کمترین تورم ثبت شده 11 سال اخیر در چین بوده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد، در معاملات امروز با 0.15 درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح 92.882 واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل 1.094 دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت سرانجامی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه ترین دور از معاملات، پوند با 0.45 درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای 1.313 دلار مبادله شد. یورو 0.44 درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال 1.18 به 1.181 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با 0.14 درصد کاهش به 105.121 ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای 1.376 دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل 6.612 یوان چین اعلام شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2702

به "دلار عقب نشینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار عقب نشینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید