رندر های اکسپریا 1 مارک 4 از پایبندی سونی به طراحی جعبه ای شکل خبر می دهند

به گزارش یزد بلاگ، سری اکسپریای شرکت سونی هر ساله به ما یادآوری می نماید که این شرکت باسابقه ژاپنی نمی خواهد دست از فراوری محصولات نو بردارد. سونی هر ساله تعداد انگشت شماری از گوشی های هوشمند نو خود را روانه بازار می نماید و این سری 1 اکسپریا است که همیشه مورد توجه کاربران قرار گرفته و هواداران زیادی دارد. آخرین مدل از سری اکسپریا 1 یعنی مارک 3 آن ماه آپریل سال گذشته رونمایی و وارد بازار گوشی های هوشمند شد. اکنون اما نوترین اخبار و اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که نسل بعدی این گوشی ها یعنی اکسپریا 1 مارک 4 به زودی معرفی می گردد. به همین دلیل، رندر های منتشر شده از این گوشی اطلاعات خوبی از طراحی آن به ما می دهد که ظاهراً خیلی فرقی با سری قبلی ندارد.

رندر های اکسپریا 1 مارک 4 از پایبندی سونی به طراحی جعبه ای شکل خبر می دهند

افشاگر باسابقه حوزه فناوری یعنی Onleaks به همراهی Giznext، تصاویری از گوشی هوشمند منتسب به سونی اکسپریا 1 مارک 4 را در فضای مجازی منتشر نموده اند که در ادامه به آنالیز آن می پردازیم. بر اساس رندر های منتشر شده، سونی دست از سر طراحی جعبه ای شکل خود بر نداشته و قرار است که همین فرایند را برای گوشی تازه خود نیز مد نظر قرار دهد. همانطور که در تصاویر می بینید، اکسپریا 1 مارک 4 تفاوت خاصی با نسل قبلی خود ندارد و دوباره شاهد همان ماژول دوربین عمودی شکل در پنل پشتی و بریدگی نازک صفحه نمایش در پنل جلویی هستیم.

با این حال اندک تفاوتی بین طراحی این دو گوشی هوشمند دیده می گردد که از جمله آن باید به لبه های تیزتر و برجسته تر این گوشی همچون طراحی آیفون 13 و سایر گوشی های پرچم دار اندرویدی اشاره نمود. طبق رندر های انتشار یافته، ماژول دوربین عمودی این گوشی هوشمند احتمالاً از سه لنز بهره می برد که یکی از آن ها سنسور 3D TOF خواهد بود. در سمت راست این گوشی هوشمند حسگر اثر انگشت با دکمه های پاور، کم و زیاد کردن صدا و شاتر دوربین ادغام شده است. باید اشاره کنیم که پورت USB-C و درگاه سیم کارت در لبه پایینی گوشی دیده می گردد و جک 3.5 میلی متری صدا نیز در بالای گوشی تعبیه شده است.

به نظر می رسد که سونی دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل را که در نسل قبلی این گوشی دیده می شد را برای نسل تازهش حذف نموده است. گفته می گردد که ابعاد این گوشی هوشمند 164.7 در 70.8 در 8.3 میلی متر باشد. بعلاوه طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، اکسپریا 1 مارک 4 از یک نمایشگر 6.5 صاف همچون نسل قبلی خود بهره می برد. بد نیست اشاره کنیم که اکسپریا 1 مارک 3 با نمایشگر 6.5 اینچی اولد با رزولوشن 4K در اواسط فروردین ماه سال جاری روانه بازار شده است. در ماژول دوربین اکسپریا 1 مارک 3 سنسور iToF دیده می گردد. بعلاوه باید به لنز سلفی 8 مگاپیکسلی آن اشاره کنیم.

پردازنده این گوشی هوشمند سونی مبتنی بر اسنپدراگون 888 کوالکام است و با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار گرفته است. بعلاوه باید خاطر نشان کنیم که اکسپریا 1 مارک 3 از باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت بهره می برد که از شارژ سریع 30 واتی هم پشتیبانی می نماید. باید دید در نهایت نسل تازه سری اکسپریا یک می تواند نظر کاربران و علاقمندان سونی را به خود جلب کند یا نه.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4781

به "رندر های اکسپریا 1 مارک 4 از پایبندی سونی به طراحی جعبه ای شکل خبر می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندر های اکسپریا 1 مارک 4 از پایبندی سونی به طراحی جعبه ای شکل خبر می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید