روایت دیپلمات روس از تبدیل یک جوک به سیاست رسمی آمریکا علیه ایران

به گزارش یزد بلاگ، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روایتی کنایه آمیز از تبدیل یک جوک به سیاست رسمی آمریکا علیه ایران ارائه داده است.

روایت دیپلمات روس از تبدیل یک جوک به سیاست رسمی آمریکا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک دیپلمات ارشد روسیه امروز دوشنبه با لحنی کنایه آمیز از کوشش های دولت آمریکا برای احیای تحریم های بین المللی و تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران انتقاد نموده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در توئیتر نوشت: وقتی برای اولین بار شنیدم که آمریکا میخواهد برای تخریب توافق هسته ای ایران خودش را یکی از طرف های برجام اعلام کند فکر کردم جوک ناجوری است. [این مسئله] ناجور از آب درآمد، اما نه به عنوان یک جوک. این الآن موضع رسمی [آمریکا] است. خیره سری حد و مرزی ندارد و از رحم به نظام منع اشاعه هسته ای هم خبری نیست.

آمریکا: از هر گزینه دیپلماتیک برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده می کنیم

منابع آمریکایی چند روز پیش به نقل از چندین منبع گزارش دادند آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را میان بعضی از اعضای شورای امنیت توزیع نموده که خواهان تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برای مدت نامعلوم است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از چند مقام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دیپلمات های سازمان ملل مدعی شد پیش نویس این قطعنامه روز سه شنبه میان شمار محدودی از اعضای شورای امنیت توزیع شده است.

طبق گفته مقام های آمریکایی واشنگتن میخواهد این قطعنامه را در ماه مه (اردیبهشت خرداد) در شورای امنیت به رأی بگذارد. ریاست دوره ای شورای امنیت در این زمان در اختیار استونی خواهد بود که از اعضای ناتو و متحد آمریکا است.

لغو تحریم تسلیحاتی بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیست اما اعضای این توافق هسته ای در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که برای تأیید برجام صادر شد متعهد به برطرف آن در اکتبر امسال میلادی شده اند.

آسوشیتدپرس، همانند سایر رسانه ها در روزهای گذشته البته پیش بینی نموده که هر گونه کوشش برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران با وتوی روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت روبه رو خواهد شد که بر برطرف قطعی این تحریم ها تأکید داشته اند.

مقام های آمریکایی گفته اند که کوشش دولت ترامپ در زمان حاضر بر استفاده از سازوکار حل وفصل اختلافات در برجام برای بازگرداندن همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران متمرکز نیست.

در روزهای گذشته بعضی رسانه ها گزارش داده اند دولت ترامپ در صدد است در صورت شکست در تمدید تحریم های تسلیحاتی به یک تفسیر حقوقی جدید از متن قطعنامه 2231 متوسل شده و برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران کوشش کند.

آمریکا با وجود آنکه دو سال پیش رسماً و بدون توجه به قطعنامه 2231 شورای امنیت از برجام خارج شده، در تفسیر حقوقی جدید مدعی است که براساس مفاد این قطعنامه هنوز جزو طرف های این توافق به شمار می رود.

مقام های آمریکایی ادعا می نمایند این قطعنامه آمریکا را به عنوان یکی از طرف های دائمی برجام ذکر نموده و خروج از این توافق حق این کشور برای استفاده از بندهای برجام را نفی نمی کند. این تفسیر با مخالفت های فراوان روبه رو شده است و رویترز روز سه شنبه گزارش داد کوشش آمریکا ناکام خواهد ماند.

+

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1201

به "روایت دیپلمات روس از تبدیل یک جوک به سیاست رسمی آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت دیپلمات روس از تبدیل یک جوک به سیاست رسمی آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید