شتاب خوزستان برای جذب گردشگران اکسپو دبی

به گزارش یزد بلاگ، ایلنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست رسیده، شتاب خوزستان برای جذب گردشگران اکسپو دبی مشاهده می گردد.

شتاب خوزستان برای جذب گردشگران اکسپو دبی

پیمان نبهانی (سرپرست معاونت جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان) پیرامون شتاب خوزستان برای جذب جهانگردان اکسپو دبی اظهار کرد: نمایشگاه دنیای اکسپو که به اختصار اکسپو (EXPO) نامیده می گردد، نمایشگاهی بین المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هرچند سال یک بار برای نمایش و ارائه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می گردد.

او با بیان اینکه اکسپو اولین بار در سال 1844 در پاریس برگزار گردید و از آن پس به رسمی همیشگی و دائمی تبدیل شد، ادامه داد: اهمیت این نمایشگاه برای کشورها به مقدار ای زیاد است که بعد از مسابقات جام دنیای فوتبال و بازی های المپیک، سومین رویداد مهم بین المللی دنیا محسوب می گردد؛ از این رو، گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می نامند.

سرپرست معاونت جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان افزود: در طول این نمایشگاه، تازهترین دستاوردها، خلاقیت ها و اختراعات بشری از سرتاسر دنیا در یک شهر به نمایش در می آیند.

او با اشاره به اینکه دبی اکسپو با یک سال تأخیر در نهایت 9 مهر 1400 برگزار خواهد شد، نام کرد: این نمایشگاه به نام سومین رویداد عظیم دنیا بعد از جام دنیای فوتبال و المپیک، به مدت حدود شش ماه و از 9 مهر امسال تا 11 فروردین 1401 دایر خواهد بود و ایران جز 192 کشوری است که در رویداد نام برده حضور پیدا می نماید.

نبهانی توضیح داد: اکسپو، عظیمترین مکان دیدار در دنیا است و فرصت های زیادی مانند ایجاد شبکه و ارتقای روابط بین المللی برای افراد، تیم ها، گروه ها، شرکت ها و سازمان هایی که بدنبال یافتن شرکا یا همکاران تازه از سراسر دنیا هستند، ارائه می نماید.

او اعلام کرد: ثبت حضور بیش از 192 کشور و پیش بینی بیش از 25 میلیون نفر بازدیدکننده از اکسپو امسال و تخمین سهم بیش از 70 درصدی بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان از خارج از کشور امارات که بالاترین مقدار مشارکت در طول تاریخ نمایشگاه های دنیای است و بعلاوه شرایط مطلوب متراژ غرفه جمهوری اسلامی ایران و همسایگی غرفه های کشورهای فرانسه، مکزیک و پرو با ایران، امکان معرفی آثار باستانی، ظرفیت های جهانگردی و محصولات صنایع دستی استان را فراهم می آورد و می توانیم بازاری برای محصولات تولیدی هنرمندان صنایع دستی و علاقمندانی برای بازدید از آثار تاریخی و منطقه ها جهانگردی استان شناسایی کنیم که ما برای هر سه موضوع در حال برنامه ریزی هستیم.

سرپرست معاونت جهانگردی خوزستان گفت: در بازه زمانی برگزاری نمایشگاه، باتوجه به نزدیک بودن محل برگزاری آن به استان خوزستان، برنامه ریزی لازم برای تورهای جهانگردی برای غرفه داران و بازدیدکنندگان بیش از 192 کشور اجرا شده است.

او افزود: صنعت جهانگردی و ظرفیت های بیشماری که سرمایه گذاری در این حوزه را دارای توجیه مالی می نماید، به نام یک بسته ویژه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و امیدوار هستیم تا جذب سرمایه در این عرصه را ببینیم.

نبهانی، شناساندن تمدن غنی استان با تکیه بر سه اثر ثبت دنیای و تنوع اقوام و بهره برداری از این ظرفیت ها برای رونق جهانگردی و فروش صنایع دستی را مهمترین هدف گذاری اجرا شده در این نمایشگاه نام کرد و افزود: فضای اختصاصی جهانگردی در پاویون جمهوری اسلامی ایران 64 مترمربع است که البته امکان حضور و مشارکت صنعت جهانگردی در 382 متراژ دیگر از فضاهای مشترک دیگر هم وجود دارد که این ظرفیت حضور و نمایش در برنامه ریزی های این اداره کل مدنظر قرار گرفته است.

او تأکید کرد: معرفی ظرفیت های تخصصی استان های کشور در سه شاخه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، بستری مجذوب کننده برای بازدیدکنندگان غرفه ایران در این رویداد دنیای خواهد بود و پرداختن به ظرفیت شاخه های تخصصی هریک، شامل انواع جهانگردی از جمله سلامت و زیبایی، طبیعت و ورزش، تاریخی و فرهنگی در کنار معرفی آئین های سنتی، صنایع دستی، تاریخ تمدن و فرهنگ غنی استان، هسته اصلی برنامه های اجرایی را تشکیل خواهد داد و احتیاج است با حضور جدی و تعامل میان فعالان بخش خصوصی و دولتی بیشترین بهره وری از فرصت ایجاد شده فراهم گردد. از این رو، هرچه برنامه های اجرایی با جزئیات و دقیق باشد و بتواند با پاسخ دهی به علایق مختلف در راستای شعار و چشم مقدارای تعریف شده کلان پیش رود، دستاوردهای قابل توجهی برای تأسیسات و فعالان جهانگردی استان رقم خواهد خورد.

سرپرست معاونت جهانگردی خوزستان در ادامه با بیان اینکه موضوع و تِم اصلی اکسپو 2020 دبی، ارتباط فکر ها، خلق آینده انتخاب شده، گفت: انتظار می رود که این نمایشگاه دنیای، بستری برای رشد و مطرح شدن ایده های خلاقانه و هم ظهور نشانگان های تجاری از سرتاسر کره زمین باشد که توجه ویژه به ظرفیت های جهانگردی و خلاقیت های هنرمندانه فعالان صنایع دستی در استان ممکن است خوزستان را به نام نمونه عملی تحقق ایده های خلاق معرفی کند.

او افزود: از این رو، باتوجه به حضور تعداد قابل توجه ایرانی های مقیم در کشور امارات، احتیاج است تمرکز جدی در حوزه بازاریابی و جذب جهانگرد از این افراد و بعلاوه بصورت ویژه از کشورهای بازار هدف جهانگردی استان داشته باشیم و از نرم افزارهای کاربردی، درگاه های اینترنتی و واقعیت مجازی و اضافه نموده به نام ابزاری مهم، به روز و کاربردی در معرفی ظرفیت های جهانگردی خوزستان و جذب جهانگردان استفاده کنیم و از سویی دیگر بتوانیم بار علمی مورد احتیاج در این حوزه را با شرکت در وبینارها و کارگاه های آموزشی مشترک بین المللی ارتقا دهیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4362

به "شتاب خوزستان برای جذب گردشگران اکسپو دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب خوزستان برای جذب گردشگران اکسپو دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید