صدور مجوز فراوری برای 4 داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا

به گزارش یزد بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه آنالیز بهره مندی از ظرفیت های طب ایرانی برای درمان کرونا با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس سازمان غذا و دارو و اساتید برجسته طب ایرانی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.

صدور مجوز فراوری برای 4 داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو گفت: علی رغم مخالفت هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری دکتر نمکی از طب ایرانی، 4 داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز فراوری کسب نموده اند.

وی با اشاره برخی ادعاها پیرامون داروهای طب سنتی برای درمان کرونا اضافه نمود: در برخی از موارد گروه هایی که این داروها را ارائه می نمایند یا صرفاً آکادمیک و علمی هستند و در صنعت تجربه ای ندارند و یا کاملاً تجربی هستند و با فرهنگ کار دانشگاهی آشنا نیستند.

شانه ساز با اشاره به ظرفیت های بالقوه طب ایرانی اعلام نمود: با پشتیبانی دکتر نمکی حجم پروانه هایی که برای گیاهان دارویی و طب ایرانی صادر می گردد افزایش یافته است و حتی داروسازهای عظیم کشور به این سمت روی آورده اند.

رئیس سازمان غذا و دارو توضیح داد: با طی کردن فرایند استانداردسازی های داروهای گیاهی و طب سنتی مسائل کسب مجوز این داروها رفع خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2611

به "صدور مجوز فراوری برای 4 داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز فراوری برای 4 داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید