عراق در اربعین پذیرای زائران خارجی نیست ، استفاده از ظرفیت موکب ها برای یاری مومنانه

به گزارش یزد بلاگ، رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه عراق رسماً برای حفظ سلامت زوار، در ایام اربعین زائر خارجی نمی پذیرد، گفت: سعی داریم از ظرفیت موکب ها و کمیته اسکان برای یاری مومنانه استفاده کنیم.

عراق در اربعین پذیرای زائران خارجی نیست ، استفاده از ظرفیت موکب ها برای یاری مومنانه

به گزارش خبرنگاران از فارس، حسین ذوالفقاری با بیان اینکه پس از برپایی اربعین سال گذشته، برنامه ریزی به منظور برگزاری اربعین 99 شروع شد، گفت: برای برگزاری اربعین باید تقریباً یک سال برنامه ریزی کرد و کمیته های مرکزی، ستادهای استان های کشور و ستاد اربعین در عراق برای سال بعد خود را آماده می کردند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه همه کمیته ها وظیفه خود را می دانستند، اما جلسات طبق روال گذشته ادامه پیدا کرد. ابتدا بر اساس نظرات پزشکان و کارشناسان ممکن بود کرونا تا تابستان مهار گردد و ما نیز امیدوار بودیم مسئله ای برای اربعین ایجاد نکند. بنابراین، اقدامات ادامه یافت و مذاکراتی با طرف داشتیم تا اینکه هفته گذشته سفیر کشورمان در عراق پس از پیگیری و جلساتی با مسؤولان عراقی، با توجه به شیوع کرونا در عراق و ایران، خاطرنشان کرد که عراق رسماً برای حفظ سلامت زوار، زائر خارجی نمی پذیرد.

ذوالفقاری با بیان اینکه با توجه به شرایط راهپیمایی اربعین و ارتباط نزدیکی که بین زوار ایجاد می گردد، خطر حضور زائران بالا است، خاطر نشان کرد: زائران خارجی وقتی وارد عراق می شوند، علاقه مند هستند به حرم رفته و زیارت نمایند که با توجه به تراکم جمعیت خطر شیوع کرونا افزایش می یابد. به همین دلیل عراقی ها به پذیرش زائر خارجی برای اربعین سال جاری جواب رد دادند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه با وجود نپذیرفتن زائر خارجی در اربعین، ما برنامه هایی برای عاشقان حسینی در ایران داریم، توضیح داد: موکب ها و کمیته مشارکت های مردمی اقداماتی خواهند داشت که سعی داریم شور اربعین را در کشور ایجاد کنیم. علاوه بر این، این کمیته برای یاری مؤمنانه برنامه ریزی می نماید و سعی داریم از ظرفیت آنها برای یاری به نیازمندان استفاده کنیم. برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی هم در زمینه اربعین سال جاری ادامه خواهد داشت.

استاندار کربلا در روزهای اخیر اظهار امیدواری کرد که کربلا پذیرای زائران سراسر دنیا در ایام اربعین باشد که با توجه به شیوع کرونا و بسته بودن مرزها، بر اساس اعلام مسؤولان عراقی،اربعین سال جاری فقط برای مردم عراق برگزار می گردد و با تصمیم متولیان عراقی، زائر هیچ کشوری در ایام اربعین وارد عراق نخواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2178

به "عراق در اربعین پذیرای زائران خارجی نیست ، استفاده از ظرفیت موکب ها برای یاری مومنانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق در اربعین پذیرای زائران خارجی نیست ، استفاده از ظرفیت موکب ها برای یاری مومنانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید