فساد و عدم مدیریت سالم مشکل عظیم نهادهای امنیتی افغانستان

به گزارش یزد بلاگ، شماری از نظامیان افغانستان به رسانه ها گفته اند که فساد و عدم مدیریت سالم از بزرگترین مسائل نهادهای امنیتی این کشور است.

فساد و عدم مدیریت سالم مشکل عظیم نهادهای امنیتی افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شماری از نظامیان سابق ارتش افغانستان وجود فساد و ضعف مدیریتی در نهادهای امنیتی این کشور را از بزرگترین مسائل افغانستان می دانند.

عبدالله محمدی یکی از نیروهای سابق ارتش افغانستان که در جنگ با طالبان دو پا و یک دستش را از دست داده است تاکید نمود که نیروهای افغان توانایی مبارزه با تروریسم را دارند اما فساد و عدم مدیریت سالم از مسائل مهم نهادهای امنیتی هستند.

پیش از این هم جان سپکو سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گفته بود که نیروهای افغان بدون یاری های خارجی قادر به ادامه کار نیستند و فساد در دولت افغانستان هم از عوامل تداوم ناامنی در این کشور است.

به گفته سپکو، یاری کنندگان خارجی بیش از ظرفیت افغانستان به این کشور پول وارد نموده اند که این باعث افزایش فساد و طولانی شدن بحران افغانستان شده است.

سربازرس ویژه آمریکا با بی تفاوت خواندن دولت افغانستان در مبارزه با فساد هم گفته بود که به دلیل فقدان اراده سیاسی بسیاری از موارد مبارزه با فساد نتیجه نداده است.

از سوی دیگر، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان اما با مسئول دانستن آمریکا در توسعه فساد در این کشور اظهارداشت که سرازیر شدن پول های آمریکا به نیروهای قراردادی و شرکت های امنیتی خصوصی سبب پرورش فساد شد.

وی بعلاوه تاکید نموده بود که افغانستان نمی توانست کاری انجام دهد، پول آمریکا به وسیله خودشان برای مسائلی هزینه می شد که به مسائل افغانستان یاریی نمی کرد.

رئیس جمهور سابق افغانستان بعلاوه تصریح نموده بود: دامن زدن به فساد به وسیله آمریکا ابزاری بود تا برنامه خود را بر افغانستان تحمیل کند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4114

به "فساد و عدم مدیریت سالم مشکل عظیم نهادهای امنیتی افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فساد و عدم مدیریت سالم مشکل عظیم نهادهای امنیتی افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید