محققان واضح ترین تصاویر خورشید را به ثبت رساندند

به گزارش یزد بلاگ، وب سایت گجت نیوز - حسین مرادی: محققان دانشگاه مرکزی لانکاشایر پیروز شدند واضح ترین تصاویر خورشید را به ثبت برسانند. این تصاویر حقایق جدیدی از خورشید را آشکار کرده است.

محققان واضح ترین تصاویر خورشید را به ثبت رساندند

طی همکاری محققان دانشگاه مرکزی لانکاشایر (Lancashire) با مرکز پرواز های فضایی مارشال، تصاویر بسیار واضحی از خورشید به ثبت رسید. این محققان که تصاویر جدید خورشید را با تلسکوپ Hi-C ناسا به ثبت رساندند اعلام کردند اتمسفر این ستاره بیش از آنچه که تصور می شد پیچیده است.

نگاهی به جزئیات واضح ترین تصاویر خورشید

دانشمندان با بررسی واضح ترین تصاویر خورشید دریافتند که درون قسمت هایی از اتمسفر این ستاره که در گذشته تصور می شد تاریک و خالی هستند، رشته هایی از گاز های الکتریکی گرم وجود دارد که وسعت آن ها بیش از 311 مایل است. محققان این پروژه می گویند دمای هر کدام از این رشته ها به 1.8 میلیون درجه فارنهایت می رسد و طول آن ها بیشتر از فاصله بین لندن تا بلفاست (پایتخت ایرلند شمالی) است.

تلسکوپ Hi-C ناسا در این ماموریت پیروز شد رشته های مغناطیسی بزرگی را در بخش های تاریک شناسایی کند که طبق اعلام محققان این رشته ها از جنس پلاسمای بسیار گرم ساخته شده اند و دمای آن ها به میلیون ها درجه می رسد. البته همچنان نحوه ساخت این رشته ها برای محققان این پروژه نامشخص است و ستاره شناسان در حال بررسی آن ها هستند.

منبع: dailymail

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1523

به "محققان واضح ترین تصاویر خورشید را به ثبت رساندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان واضح ترین تصاویر خورشید را به ثبت رساندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید