مطالعات پیرامون ترمیم و کنترل خوردگی ترک های تنشی مجسمه نادرشاه تکمیل شدند

به گزارش یزد بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، مطالعات پیرامون ترمیم و کنترل خوردگی ترک های تنشی مجسمه نادرشاه تکمیل شدند.

مطالعات پیرامون ترمیم و کنترل خوردگی ترک های تنشی مجسمه نادرشاه تکمیل شدند

پرستو نعیمی طرئی، راهبر تخصصی پروژه مطالعه و حفاظت مجسمه نادرشاه واقع در مجموعه باغ نادری مشهد گفت: این پروژه بزرگ میان رشته ای با پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی و حمایت اداره کل موزه ها، از طریق پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سال 1394 کلید خورد. در فاز نخست پروژه با جمع آوری سوابق موجود، مراحل مستندنگاری از اثر با تجهیزات بروز و شیوه های ممکن انجام شد. در فاز دوم به سال 1395 تمام مطالعات علمی و تخصصی لازم با هدف تشخیص آسیب ها و ارزیابی شرایط اثر برای برنامه ریزی های مورد نیاز حفاظتی، از طریق متخصصان مرتبط درون سازمانی در پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی صورت گرفت.

این پژوهشگر اضافه کرد: در این راستا از همکاری متخصصان مراکز برون سازمانی مختلف پژوهشی، آموزشی و صنعتی، شرکت های دانش بنیان و فارغ التحصیلان رشته حفاظت و بازسازی آثار تاریخی در بخش خصوصی استفاده شده است.

نعیمی طرئی گفت: پروژه مطالعه و حفاظت مجسمه نادرشاه واقع در مجموعه باغ نادری مشهد در سال پژوهشی 99-98 در فاز جدیدی با هدف برنامه ریزی کنترل خوردگی و تقویت شرایط سازه به لحاظ ترکهای تنشی با استناد به مطالعات پیشین برنامه ریزی شده است.

او افزود: در این راستا در فاز سوم پروژه، ضمن تکمیل اطلاعات تخصصی از پایین سطح، مدل سازی استاتیکی و دینامیکی مجسمه و انجام محاسبات مهندسی بیشترین تنش وارده و تخمین عمر مجسمه از ناحیه ترک های مذکور، تمام مطالعات تخصصی مورد نیاز برای ارزیابی ایمنی شیوه های ممکن در ترمیم و کنترل خوردگی ترک های تحت تنش با تهیه و شبیه سازی آلیاژ مجسمه و انجام عملیات پیش بینی شده است. جوش ذوبی، لحیم سخت، لحیم نرم و چسب کاری با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و تحت نظارت پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی فرهنگی انجام شده است.

راهبر تخصصی پروژه مطالعه و حفاظت مجسمه نادرشاه اظهار کرد: تمام مطالعات تخصصی انجام شده در این پروژه بزرگ از طریق متخصصان حوزه های مختلف حفاظت آثار تاریخی، تصویربرداری تخصصی اسکن لیزر، مجسمه سازی، مهندسی مواد و متالورژی، شیمی، مهندسی مکانیک و با مشاوره استادان برجسته و بنام دانشگاه صنعتی شریف در حوزه های خوردگی و جوش فلزات انجام و مطالعات تکمیل شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4420

به "مطالعات پیرامون ترمیم و کنترل خوردگی ترک های تنشی مجسمه نادرشاه تکمیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات پیرامون ترمیم و کنترل خوردگی ترک های تنشی مجسمه نادرشاه تکمیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید