مهلت ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده 15 تیرماه است

به گزارش یزد بلاگ، رییس اداره امور اقتصادیاتی قشم گفت: فرصت ارسال اظهارنامه اقتصادیات برارزش افزوده که فعالان اقتصادی در منطقه ها آزاد برای اولین بار مشمول آن شدند، تا 15 تیرماه سال جاری است.

مهلت ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده 15 تیرماه است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا کوهستانی اضافه نمود: فعالان اقتصادی منطقه ها آزاد و از جمله قشم باید اظهارنامه اقتصادیاتی مربوط به دوره بهار 1400 را از طریق سایت تسلیم نمایند.

وی ادامه داد: ارسال نکردن اظهارنامه اقتصادیاتی در وقت معین طبق قانون مشمول جریمه های موجود می شود.

در گذشته معافیت 20 ساله فعالان اقتصادی در منطقه ها آزاد از پرداخت هرگونه اقتصادیات از امتیازات این منطقه ها محسوب می شد که هم اکنون این مساله با توجه به قوانین نو دچار چالش شده است.

رییس اداره امور اقتصادیاتی قشم اظهار کرد: همچنین با توجه به مسائل موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا، ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی و دریافت نمایندگان سکه از بانک مرکزی تا 15 تیرماه سال جاری تمدید شد.

وی اضافه نمود: اشخاص حقوقی و مالکان مستغلات و املاک تجاری هم تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند تا اظهارنامه خود را از طریق سامانه تسلیم نمایند.

نیازی به مراجعه حضوری مودیان اقتصادیاتی نیست

کوهستانی شرح داد: تمام نیاز های مودیان اقتصادیاتی از طریق سامانه الکترونیکی تامین شده است و نیازی به مراجعه حضوری آنان در این اداره نیست.

وی اضافه نمود: مودیان میتوانند جهت ثبت و ارسال اظهارنامه اقتصادیاتی خود به سامانه مذکور با آدرس https://return.tax.gov.ir مراجعه نمایند.

رییس اداره امور اقتصادیاتی قشم با اشاره به مراجعه مردم برای دریافت اظهارنامه های خود در سال های گذشته، اضافه نمود: هم اکنون تمامی اظهارنامه های اقتصادیاتی ثبت شده در سامانه آفلاین در سامانه بارگزاری شده و مودیان می توانند از طریق سامانه آن را مشاهده و دریافت نمایند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب های خلیج فارس گسترده شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 4108

به "مهلت ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده 15 تیرماه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده 15 تیرماه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید