موج چهارم کرونا در کشور آغاز شد؛ پیش بینی افزایش فوتی ها در هفته های آینده

به گزارش یزد بلاگ، تهران (پانا) - معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به افزایش موارد بیماری کرونا در کشور، گفت موج چهارم کرونا آغاز شده است و در چند هفته آینده فرایند موارد سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور صعودی خواهد شد.

موج چهارم کرونا در کشور آغاز شد؛ پیش بینی افزایش فوتی ها در هفته های آینده

ایرج حریرچی در یک برنامه تلویزیونی درباره احتمال بروز موج چهارم کرونا در کشور، گفت: قطعا وارد موج چهارم کرونا شده ایم، در چند هفته آینده فرایند موارد سرپایی، بستری و مرگ و میر ما صعودی خواهد شد. ما با توجه به افزایش بیماران سرپایی و بستری فعلا پیش بینی می کنیم تا حدود 4 هفته آینده فرایند رو به صعودی بویژه در مرگ و میر کرونا داشته باشیم.

وی اضافه نمود: تنها یک راه حل مقابل ما است که آن هم رعایت دستورالعمل ها است. مواجهه با دیگران در دورهمی، رستوران، اداره و... باید کنترل شود و ما باید حساب کنیم نسبت به شرایط عادی چقدر کمتر با دیگران در تماس هستیم. وظیفه داریم این تماس را کاهش داده و از ماسک استفاده کنیم و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

وی گفت: اگر مردم بتوانند از 2 ماسک متفاوت استفاده کنند بهتر است، اما حتی داشتن یک ماسک هم خیلی خوب است و اصل اساسی رعایت فاصله حدود دو متری با سایرین است.

حریرچی تاکید کرد: کسانی که تا به امروز نکات بهداشتی و توصیه ها را رعایت کردند یعنی خانواده ها، شهرها و گروه ها اکنون بیشتر در معرض آسیب هستند؛ زیرا دیگران به دلیل عدم رعایت مبتلا شدند، زجر کشیدند و کشته دادند و تا حدودی ایمنی پیدا کردند؛ در حالی که کسانی که خوب رعایت کردند نباید فکر کنند که 13 ماه رعایت کردند حالا می توانند برای مدتی هم رعایت نکنند؛ چراکه مبتلا می شوند و فوت می کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3731

به "موج چهارم کرونا در کشور آغاز شد؛ پیش بینی افزایش فوتی ها در هفته های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج چهارم کرونا در کشور آغاز شد؛ پیش بینی افزایش فوتی ها در هفته های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید