موزه لوور ابوظبی؛موزه ای جهانی در امارات، تصاویر

به گزارش یزد بلاگ، موزه لوور ابوظبی در حقیقت یک موزه در سطح جهانی در کشور امارات است. این موزه که در طی 10 سال ساخته شد در سال 2017 میلادی افتتاح شده است.

موزه لوور ابوظبی؛موزه ای جهانی در امارات، تصاویر

امانوئل مکرون رئیس جمهور کشور فرانسه این موزه را افتتاح نمود. موزه لوور شهر ابوظبی به جز نامش شباهت دیگری با موزه لوور پاریس ندارد و بیش از 600 اثر هنری در آن به نمایش گذاشته شده است. این موزه همچنین 300 اثر قرضی از آثار کشور فرانسه را در خود نگهداری می کند.

موزه لوور ابوظبی در جزیره سعدیات واقع شده و در آن تلاش می شود که همه فرهنگ ها و دوره های زمانی مختلف به یک اندازه نمایش داده شود. از این رو این موزه به پلی میان تمدن ها نیز معروف شده است.

آقای ژان نوول، معمار فرانسوی وظیفه طراحی فضای موزه را بر عهده داشته است. این معمار مطرح بالاترین جایزه معماری کسب کرده و به کارهای خلاقانه اش مشهور است.

فضای داخلی موزه با گالری های از هم جدا شده دارای محیط جذابی است. سقف موزه حالتی مشبک شکل دارد که باعث می شود نور خورشید از بالا به تمامی بخش های موزه بتابد. تلالو نور خورشید روی آثار هنری داخل هر گالری فضای گرمی را ایجاد کرده است.

این موزه بخش های مختلفی را در خود جای داده که یکی از آنها مخصوص بچه ها 6 تا 12 سال است. در این بخش به بچه ها علاقمند به موزه ها اطلاعات جالب تری ارائه می شود. همچنین بخشی دیگر مخصوص محققان در نظر گرفته شده که در آن دوره های آموزشی حرفه ای و اطلاعات تخصصی تر ارائه می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1054

به "موزه لوور ابوظبی؛موزه ای جهانی در امارات، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه لوور ابوظبی؛موزه ای جهانی در امارات، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید