نخستین محموله واکسن کرونا تا دو هفته آینده آماده می شود

به گزارش یزد بلاگ، وزیر بهداشت روسیه که کشورش در زمینه تولید واکسن ضد کووید-19 پیشتاز بوده، امروز گفت که اولین محموله از واکسن ظرف دو هفته آینده برای مصرف آماده خواهد شد.

نخستین محموله واکسن کرونا تا دو هفته آینده آماده می شود

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه این موضوع را روز چهارشنبه طی کنفرانسی خبری خاطرنشان کرد.

وی اضافه نمود: امروز آزمایش های مربوط به کنترل کیفیت این واکسن در جریان است. ظرف دو هفته، اولین محموله از این دارو در دسترس قرار می گیرد و برای واکسیناسیون پزشکان در گروههایی که با خطر سلامت روبرو هستند، تحویل داده خواهد شد.

این مقام روسیه تاکید کرد که استفاده از این واکسن برای هرکسی از جمله پزشکان داوطلبانه خواهد بود و اکنون یک اپلیکیش در حال راه اندازی است تا شهروندان روسیه از طریق آن شرایط سلامت شان مورد بررسی قرار بگیرد. به گفته وزیر بهداشت روسیه، این اپلیکیشن همچنین بر تاثیرات نامطلوب و ناسازگار این واکسن برای داوطلبان نظارت خواهد داشت.

این مقام روسیه خاطر نشان کرد که در ابتدای امر تولید این واکسن برای برآورده کردن نیازهای داخل روسیه خواهد بود و این در حالی است که وی موضوع صادر کردن این واکسن را رد نکرد.

موراشکو همچنین انتقادهای خارجی از تولید این واکسن را بی اساس خواند که دلیلش ترس از رقابت منصفانه برای دستیابی به واکسن کرونا در جهان می باشد. ، ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1929

به "نخستین محموله واکسن کرونا تا دو هفته آینده آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین محموله واکسن کرونا تا دو هفته آینده آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید