هتل اقامت قاضی منصوری کجا بود؟ ، درباره هتل Duke رومانی محل اقامت غلامرضا منصوری بیشتر بدانید

به گزارش یزد بلاگ، قاضی غلامرضا منصوری، متهم به فساد مالی بود که خبر مرگش در رومانی توسط رسانه ها اعلام شد. خودکشی وی در شرایطی رخ داد که برخی مدعی هستند از پنجره اتاقی در هتل Duke که در آن اقامت داشته سقوط کرده است.

هتل اقامت قاضی منصوری کجا بود؟ ، درباره هتل Duke رومانی محل اقامت غلامرضا منصوری بیشتر بدانید

خبرنگاران : روز جمعه 30 خرداد جسد قاضی منصوری، یکی از متهمان پرونده فساد طبری، مقابل یکی از هتل ها در کشور رومانی پیدا شد. قاضی منصوری در پرونده مشهور طبری یکی از چهره های خاص بود که با مرگش ابعاد جدیدی به پرونده داد.

قاضی منصوری که هنوز معین نشده چند روز در این هتل اقامت داشته، قرار بود تا تشکیل شدن دادگاه دوم در دو هفته آینده از رومانی خارج نشود. او پیش تر قول داده بود در اولین فرصت به ایران بازمی شود تا جوابگوی اتهام همکاری با اکبر طبری در پرونده فساد مالی و رشوه خواری 500 هزار یورویی خود باشد؛ قولی که هرگز عملی نشد و منصوری در سقوط از فراز پله ها در یک جمعه آخر بهار جان خود را فرسنگ ها دور از ایران از دست داد.

قاضی منصوری کیست؟

غلامرضا منصوری بازپرس شعبه 9 دادسرای کارکنان دولت و سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه بود. وی که در اواخر سال 1398 از کشور خارج شده بود، چندی پیش با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از تمایل خود به بازگشت به کشور در اولین فرصت ممکن خبر داده بود. چند روز پس از اعلام آمادگی غلامرضا منصوری از متهمان فراری پرونده اکبر طبری برای بازگشت به ایران پس از بازگشایی مرزها، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری منصوری در رومانی و تحویل وی به اینترپل خبر داد.

غلامرضا منصوری، قاضی پیشین اجراییات شهرستان لواسانات متهم به دریافت رشوه 500 هزار یورویی بود. آقای منصوری حدود یک ماه و نیم پیش، 19 خرداد، و یک روز بعد از اولین جلسه دادگاه اکبر طبری با انتشار ویدئویی در توئیتر به مطرح شدن نامش در شبکه های اجتماعی پاسخ داد و گفت: متواری نیست و بنا داشته هر چه سریع تر به ایران بازشود اما به علت محدودیت های کرونا پیروز به این کار نشده است.

زمان وقوع حادثه

حدود ساعت 2:30 جمعه 30 آذر از طرف پذیرش هتل duke در رومانی با پلیس تماس گرفته اند و گزارش داده اند که جسد یکی از مسافران در پیاده روی مقابل هتل افتاده است و در گزارش پلیس به عنوان مردی 52 ساله ایرانی که تحت تعقیب پلیس بوده معرفی شده است.

تأیید خبر مرگ قاضی منصوری

وزارت امور خارجه ایران خبر مرگ قاضی منصوری را تأیید و اعلام نمود که منتظر دریافت جزئیات کامل این حادثه از مقامات رومانیایی هستند.

گزارش پلیس از مرگ قاضی منصوری

طبق گزارش پلیس ایران، بر اساس پیام رسمی که از سوی اینترپل بخارست در کشور رومانی دریافت کرده اند، قاضی منصوری به قصد خودکشی خود را از پنجره هتل به پایین پرتاب کرده و فوت شده است.

سردار هادی شیرزاد درباره کشف جسد قاضی منصوری در کشور رومانی گفت: پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای غلامرضا منصوری یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پایین پرت کرده است.

درباره هتل Duke محل اقامت قاضی منصوری

هتل Duke Romana در نزدیکی مرکز بخارست، در فاصله کمی از میدان رومانا، قرار گرفته است. هتل DUKE چهار ستاره است. بوکینگ درباره اش نوشته است: هتل وای فای رایگان دارد و دسترسی های خوبی به نقاط اصلی شهر دارد. تمام اتاق ها و سوئیت های هتل دوک رومانا دارای تهویه هوا، مجهز به تلویزیون کابلی صفحه تخت، صندوق امانات، مینی بار و حمام اختصاصی هستند.

در رستوران هتل نیز میهمانان می توانند از غذاهای تهیه شده توسط سرآشپزهای با تجربه لذت ببرند.

موقعیت جغرافیایی هتل جالب است و در نزدیکی خیابان تاریخی ویکتوریا است. نزدیکترین مترو با هتل 200 متر فاصله دارد.

هتل ترانسیلوانیا را به یاد دارید؟

ترانسیلوانیا منطقه ای تاریخی در مرکز کشور رومانی امروزی است که از طرف شرق و جنوب با مرزهای طبیعی رشته کوه کارپاتیان احاطه شده است و از سمت غرب تا کوهستان آپوسنی امتداد می یابد و چشم اندازهای خیره کننده ای هر گردشگری را به سوی خودش جذب می کند.

اما نکته مهم این شهر پیوند بسیار نزدیکش با یکی از مهم ترین شخصیت های ادبی اروپا است؛ کنت دراکولا، شخصیت خوناشام رمان معروفی با همین نام اثر برام استوکر، نویسنده ایرلندی قرن های نوزدهم و بیستم میلادی است که چاپ اول آن در سال 1897 منتشر شد. از زمان انتشار این کتاب تا به امروز صدها نمایش و فیلم با اقتباس از آن ساخته شده اند و هزاران شخصیت خوناشام دیگر به واسطه شخصیت کنت دراکولا به دنیای ادبیات و هنر راه یافته اند.

رمان دراکولا که در ژانر ادبی گوتیک دلهره نوشته شده است درباره فردی به نام دراکولا به معنی پسر شیطان است که در سال 1422 به دنیا آمد و در سن 40 سالگی زمانی که درحال مرگ بود با شیطان پیمان بست تا عمر جاودانه داشته باشد به این شرط که شب و روز خون آدمیزاد را به عنوان غذا بخورد. اگر دراکولا به مدت سه روز پیاپی خون انسان نمی خورد پیمانش با شیطان شکسته می شد.

شخصیت کنت دراکولا به عنوان یکی از جذاب ترین سوژه های سینما و تئاتر ژانر وحشت شناخته می شود. به طوری که خود استوکر، اولین اقتباس تئاتری این رمان را در سال 1897 به روی صحنه برد و اولین اقتباس سینمایی از شخصیت کنت دراکولا در سال 1922 بر پرده نقره ای نقش بست. اما شاید بتوان مجموعه انیمیشن های هتل ترانسیلوانیا را یکی از شیرین ترین اقتباس های سینمایی از این شخصیت دانست که علاوه بر حضور خود دراکولا میزبان دیگر شخصیت های ادبیات ژانر دلهره ازجمله مرد گرگ نما و هیولای فرانکن اشتاین است.

اما چرا استوکر ایرلندی، زادگاه این خوناشام را در ترانسیلوانیای رمانی و زمان پیمانش با شیطان را در قرن پانزدهم انتخاب کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که برام استوکر، دراکولا را با الهام از شخصیتی واقعی به نام ولاد سوم معروف به ولادِ به میخ کِشنده یا ولاد دراکولا خلق کرد.

ولاد سوم، فرمانروای قرن پانزدهم سرزمین وویوودای افلاخونیه (رومانی کنونی) است که به خصوص به دلیل مجازات های سختی که اعمال می کرد از جمله به میخ کشیدن گناهکاران، شناخته می شود. او پس از جنگ های طولانی با سلطان محمد عثمانی در سال 1477 به دست نیروهای عثمانی کشته شد. آنها سرش را از تن جدا کردند و در استانبول بر سر میله ای قرار دادند و در میدان شهر به نمایش گذاشتند.

در شهر ترانسیلوانیا دو قلعه به نام های قلعه کوروین، قلعه بران وجود دارند که گفته می شود جزء املاک ولاد سوم بوده اند و به همین علت، گردشگران به آن قلعه دراکولا می گویند. این قلعه ها به خصوص برای جشن هالووین برنامه های گردشگری خاص و دلهره آوری را به گردشگران ادبی و علاقه مندان ژانره وحشت عرضه می کند.

گویا رومانی کشوری پر از رمز و راز بوده و خواهد بود. رازهایی که فکر کردن درباره آنها مخفوف و ترسناک است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: چمدان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 1592

به "هتل اقامت قاضی منصوری کجا بود؟ ، درباره هتل Duke رومانی محل اقامت غلامرضا منصوری بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل اقامت قاضی منصوری کجا بود؟ ، درباره هتل Duke رومانی محل اقامت غلامرضا منصوری بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید