واکنش طالبان: توافقنامه را با دولت آمریکا امضا کردیم نه ترامپ

به گزارش یزد بلاگ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که توافقنامه قطر بین این گروه و دولت آمریکا است و پیروزی بایدن در انتخابات نباید بر اجرا شدن این توافق تاثیری بگذارد.

واکنش طالبان: توافقنامه را با دولت آمریکا امضا کردیم نه ترامپ

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که امیدوار است رئیس جمهور جدید آمریکا بر توافقنامه قطر که زمینه خروج کامل نیروها از افغانستان را فراهم می نماید، پایبند باشد.

نعیم به خبرگزاری فرانسه گفت: ما با دولت آمریکا توافق را امضا کردیم نه یک شخص؛ امیدواریم روندی که شروع شده تضعیف نگردد بلکه تقویت گردد.

براساس توافقنامه انجام شده بین آمریکا و طالبان همه نیروهای خارجی باید به به ازای تعهدات طالبان برای مبارزه با تروریسم تا ماه می سال 2021 خاک افغانستان را ترک نمایند.

از زمان امضای این توافقنامه تا به امروز آمریکا چندین پایگاه عظیم را تخلیه، بسیاری از تجهیزات نظامی را معدوم و هزاران نیرو را نیز از افغانستان خارج نموده است.

سخنگوی طالبان درباره مذاکرت بین الافغانی نیز گفت: این مذاکرات بخشی از توافقنامه با آمریکا است و بدون تاثیر از نتیجه انتخابات باید ادامه یابد.

وی اضافه کرد: این توافقنامه به سود منافع مردم افغانستان و منافع مردم آمریکا است، این توافق نباید مورد تغییر قابل توجهی قرار گیرد و در همان حالتی که توافق شده باید اجرا گردد.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2668

به "واکنش طالبان: توافقنامه را با دولت آمریکا امضا کردیم نه ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان: توافقنامه را با دولت آمریکا امضا کردیم نه ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید