160 طرح کلان ملی در 10 حوزه اجرا می شوند

به گزارش یزد بلاگ، دکتر محمد حسین بهشتی در تبادل نظر با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 160 طرح ملی فناوری در حوزه های مختلف توسط شرکتهای دانش بنیان و فناوران در حال اجرایی شدن هستند.

160 طرح کلان ملی در 10 حوزه اجرا می شوند

وی با بیان اینکه هر ماه چندین طرح جدید به تصویب می رسد، اعلام کرد: این طرحها که در مرکز طرح های کلان به تصویب می رسد دسته بندی شده هستند و در 10 موضوع و حوزه دسته بندی شده اند.

رئیس مرکز طرح های کلان ملی با اشاره به این حوزه ها گفت: کشاورزی، آب و محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، مواد، صنایع شیمیایی، سلامت، دفاعی از حوزه هایی هستند که فناوران در سطح فراوری و توسعه آنها در قالب طرح ملی فعالیت می نمایند.

وی با اشاره به میزان حمایت های معاونت علمی و فناوری از این طرحهای ملی گفت: این 160 طرح کلان حدودا به هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج دارند که معاونت علمی و فناوری حدود 350 میلیارد تومان از این طرح ها حمایت می نماید و از این میزان تا به امروز 180 میلیارد تومان را پرداخت نموده است.

به گفته رئیس مرکز طرح های کلان ملی، معاونت علمی و فناوری از ابتدای امسال عددی مبنی بر 50 میلیارد تومان به این طرح ها از سهم خود اعطا نموده است.

بهشتی با بیان اینکه این طرح ها همیشه در حال انجام هستند، گفت: از ابتدای امسال چندین طرح افتتاح شده و پیش بینی می گردد که تا خاتمه سال هم چندین طرح دیگر به مرحله رونمایی و افتتاح برسد.

بهشتی با بیان اینکه هر یک از این طرح ها زمان مشخصی دارند، گفت: بیشترین زمان اجرای عمده طرح ها 5سال ولی بیشتر آنها تا یک سال و نیم به طول می انجامند که بیشترا طرح های مربوط به کشاورزی بلند مدت هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 2508

به "160 طرح کلان ملی در 10 حوزه اجرا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "160 طرح کلان ملی در 10 حوزه اجرا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید