4 پروژه مهم عمرانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان افتتاح شد

به گزارش یزد بلاگ، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی 4 طرح مهم عمرانی در بخش های آموزشی، و رفاهی دانشجویی با حضور استاندار آذربایجان شرقی افتتاح شد.

4 پروژه مهم عمرانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی 4 طرح مهم عمرانی در بخش های آموزشی، و رفاهی دانشجویی با حضور پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی، افتتاح شد.

رسالت دانشگاه تولید علم، آموزش و فناوری است

پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی با شرکت در نشستی با هیات رئیسه و روسای دانشکده های این دانشگاه طی سخنانی گفت: توسعه و پیشرفت های علمی و پژوهشی کشور مدیون انسان های پاک باخته ای است که نهال جمهوری اسلامی ایران را کاشتند و درخت تنومندی را پرورش دادند که اکنون موثرتر از همیشه پیش می رود.

پورمحمدی اظهار کرد: از دستاورد های انقلاب اسلامی امنیت پایدار است که به رغم ناامنی های موجود در منطقه امنیت ایران مثال زدنی است.

وی افزود: در بخش سلامت نیز با عنایت الهی و با توانمندی بخش درمان کشور توانسته ایم موفقیت های خوبی در مدیریت کرونا به دست بیاوریم.

پورمحمدی همچنین با اشاره به موفقیت های علمی دانشگاه های کشور گفت: پیش از انقلاب اسم و رسمی در بین دانشگاه های جهان نداشتیم، ولی اکنون سطح علمی دانشگاه های کشور به حدی رسیده که توانسته ایم پنج درصد تولیدات علمی جهان را با یک درصد جمعیت مان حائز شویم و همچنین رتبه شانزدهم علمی جهان را داشته باشیم.

وی ادامه داد: 200 هزار نفر جمعیت دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی است و در تولید دانش رتبه های خوبی را دارند که در قبل از انقلاب به سه هزار نفر می رسید.

پورمحمدی تاکید کرد: رسالت دانشگاه تولید علم، آموزش و فناوری است و باید کاری کنیم در مقیاس جهان بتوانیم حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

وی یادآوری کرد: مقالات علمی سطح بالایی را در جهان منتشر می کنیم که باید در تبدیل آن ها به علم و فناوری و ایجاد دانشگاه های کارآفرین نیز بیش از پیش تلاش کنیم.

استاندار اذربایجان شرقی گفت: ماموریت دانشگاه ها این است که با استفاده از علم و دانش درد های جامعه در حوزه اجتماعی و مالی را با ارتباط با صنعت و اجتماع رفع کنند و این حلقه وصل باید روز به روز قوی تر شود.

وی گفت: باوجود تحریم های ظالمانه استکبار و دشواری های موجود در فرایند توسعه، دانشگاه ها نقش خوبی را ایفا کردند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان یکی از دانشگاه های خوب ایران است، گفت: این دانشگاه با هفت هزار نفر جمعیت دانشجویی که 40 درصد آن را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند از رشد مناسبی در انتشار و چاپ مقالات علمی برخوردار شده و 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش مقاله داشته است.

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اثرگذار در راستا حرکت علمی کشور

حسن، ولی زاده، رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز پس از افتتاح طرح های عمرانی، آموزشی و خدماتی دانشگاه گفت: این دانشگاه که از زمان تاسیس در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور نقش بزرگی را ایفا کرده است، از دستاورد های مهم و راهبردی انقلاب اسلامی به حساب می آید و در پیشرفت علمی کشور نقش مهمی داشته و نیز در مقوله کارآفرینی که از رسالت های مهم دانشگاه ها محسوب می شود موثر عمل می کند.

ولی زاده اظهار کرد: تعداد اعضای هیئت علمی شاغل در دانشگاه در حال حاضر 279 نفر است که از این تعداد 130 نفر حائز مراتب علمی دانشیار و استاد تمام است.

وی افزود: قریب به هفت هزار دانشجو در در هفت دانشکده و در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند و از این تعداد بالغ بر دو هزار نفر در دوره تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان همچنین گفت: اکنون در حال اجرای فاز سه تصفیه خانه فاضلاب دانشگاه هستیم که با بهره برداری از این طرح در ماه های آینده، صددرصد فاضلاب دانشگاه مورد تصفیه و بازیابی قرار خواهد گرفت که خود گام مهمی در جهت مدیریت سبز به حساب می آید. وی افزود که طرح احداث سالن ورزشی خوابگاه المهدی متعلق به دانشجویان پسر نیز در دست ساخت است.

اجرای 18 طرح تحقیقاتی ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه شهید مدنی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز با ارائه گزارش عملکرد فعالیت های پژوهش و فناوری دانشگاه، گفت: اعضای هیئت علمی و پژوهشگران این دانشگاه در سال 2020 با چاپ و انتشار 470 مقاله نمایه در پایگاه استنادی Scopus و رشد 27 درصدی نسبت به سال 2019 و 414 مقاله نمایه شده در پایگاه استنادی WOS و رشد 11درصدی و 285 مقاله نمایه شده در پایگاه استنادی ISC عملکرد مناسبی را در تولید علم داشته است.

علی عجمی اظهار کرد: در طی سه سال اخیر پنج طرح تحقیقاتی مشترک بین المللی با دانشگاه های معتبر جهان به ارزش 78هزار یورو و 17 هزار دلار توسط اعضای هیات علمی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در حال اجرا است و 2 طرح خاتمه یافته بین المللی به ارزش 17 هزار یورو جزو عملکرد سه سال اخیر دانشگاه است.

وی یادآوری کرد: در این دانشگاه 18 طرح تحقیقاتی ارتباط با صنعت و جامعه به ارزش 11 میلیارد ریال در حال اجرا است؛ که در این بین پنج قرارداد از محل بند ح تبصره 9 قانون بودجه منعقد شده است.

عجمی ادامه داد: راه اندازی مرکز مشاوره شغلی و مهارت اموزی دانشگاه برای افزایش توان اشتغال پذیری دانش اموختگان دانشگاه از دیگر فعالیت های دانشگاه می باشد. همچنین در حال حاضر پذیرش 25 شرکت فناور در مرکز رشد دانشگاه فعالیت می کنند که برای تبدیل ایده ها وطرح های این شرکت ها به محصول بیش ده میلیارد ریال توسط پارک علم و فناوری استان حمایت مالی انجام گرفته است. در حال حاضر 6 شرکت دانش بنیان توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان و دانش اموختگان دانشگاه ایجاد شده و تا به امروز 11 محصول تجاری سازی شده و برای بیش از 50 نفر نیز اشتغال ایجاد شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: yazdblog.ir شناسه مطلب: 3385

به "4 پروژه مهم عمرانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 پروژه مهم عمرانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید